Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of foreign physical activity recommendations and guidelines for schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150047" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/421/258" target="_blank" >http://www.gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/421/258</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of foreign physical activity recommendations and guidelines for schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    BACKGROUND: An adequate level of physical activity is an important part of children's lifestyle. The school environment plays a significant role in the area of interventions and strategies aiming to increase the level of physical activity in children. OBJECTIVES: The aim of this study is to analyse foreign recommendations leading to an increased level of physical activity in children and young people in Czech schools. METHODS: A systematic search of studies published between 1988 and 2012 in the Englishlanguage was completed in library databases Medline, Sport Discus, ProQuest, PsychInfo, ERIC, Wiley InterScience using the following keywords: physical activity, guidelines, recommendations, school and youth. The studies were then classified based on abstract and full-text analyses. Using a content analysis the expert team formulated the final recommendations to increase the level of physical activity for schools in the Czech Republic (CR). RESULTS: Out of the total number of 91 identif

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of foreign physical activity recommendations and guidelines for schools

  • Popis výsledku anglicky

    BACKGROUND: An adequate level of physical activity is an important part of children's lifestyle. The school environment plays a significant role in the area of interventions and strategies aiming to increase the level of physical activity in children. OBJECTIVES: The aim of this study is to analyse foreign recommendations leading to an increased level of physical activity in children and young people in Czech schools. METHODS: A systematic search of studies published between 1988 and 2012 in the Englishlanguage was completed in library databases Medline, Sport Discus, ProQuest, PsychInfo, ERIC, Wiley InterScience using the following keywords: physical activity, guidelines, recommendations, school and youth. The studies were then classified based on abstract and full-text analyses. Using a content analysis the expert team formulated the final recommendations to increase the level of physical activity for schools in the Czech Republic (CR). RESULTS: Out of the total number of 91 identif

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Gymnica

  • ISSN

    2336-4912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    "93?105"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus