Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PE inclusion assessment - critical incident technique

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F12%3A33139060" target="_blank" >RIV/61989592:15510/12:33139060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PE inclusion assessment - critical incident technique

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inclusion of students with disabilities is considered as the current trend of the school education. Real situation in inclusion of student with disabilities into regular physical education(PE) lessons is not highly developed. Assessment of real togethercommunication and exercising among school-mates and included student should be realized as the background of successful inclusion. Process of inclusive PE lessons is influenced with many determinants: the age, diagnoses of child and the content of lessonseem to be very important (Obrusníková et al., 2003, Meek 2000; Dinold and Valkova, 2004). Purpose of the research study was to get the objective and real picture about PE integration. Ten PE inclusive lessons in elementary school level were assessed with instrument Didactic Inclusive Categories - Critical Incident Techniques, abbrev. DIC- CIT. Two independent observers were trained in this technique. The DIC- CIT is based on observation and categorical scaling combined with chronometry

  • Název v anglickém jazyce

    PE inclusion assessment - critical incident technique

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusion of students with disabilities is considered as the current trend of the school education. Real situation in inclusion of student with disabilities into regular physical education(PE) lessons is not highly developed. Assessment of real togethercommunication and exercising among school-mates and included student should be realized as the background of successful inclusion. Process of inclusive PE lessons is influenced with many determinants: the age, diagnoses of child and the content of lessonseem to be very important (Obrusníková et al., 2003, Meek 2000; Dinold and Valkova, 2004). Purpose of the research study was to get the objective and real picture about PE integration. Ten PE inclusive lessons in elementary school level were assessed with instrument Didactic Inclusive Categories - Critical Incident Techniques, abbrev. DIC- CIT. Two independent observers were trained in this technique. The DIC- CIT is based on observation and categorical scaling combined with chronometry

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sport Science

  • ISSN

    1840-3670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BA - Bosna a Hercegovina

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    49-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus