Očekávané kompetence studentů oborů aplikované pohybové aktivity a aplikovaná tělesná výchova a jejich rozvoj na základě vstupního předmětu kurz pobytu v letní přírodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33148527" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33148527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Očekávané kompetence studentů oborů aplikované pohybové aktivity a aplikovaná tělesná výchova a jejich rozvoj na základě vstupního předmětu kurz pobytu v letní přírodě
Popis výsledku v původním jazyce
Studijní obory aplikované pohybové aktivity (APA) a aplikovaná tělesná výchova (ATV) jsou vyučovány na FTK UP v Olomouci samostatně se třemi společně orientovanými moduly zaměřenými na pedagogickou (respektive učitelskou) způsobilost, aplikované pohybovéaktivity a speciální pedagogiku. Na začátku studia je dle nově akreditovaných studijních oborů zařazen společný letní kurz se zaměřením na seznámení se s budoucím obsahem výuky a rozvojem individuálních profesních kompetencí. Do našeho výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit vybrané předpoklady pro studium, vliv vstupního kurzu na očekávané profesní kompetence bylo zapojeno 88 osob (53 žen, 35 mužů), věkový průměr byl 23 let (nejmladší 19, nejstarší 50 let). Na základě našich zjištění je nejčastějším dokončeným vzděláním středoškolské (nepříbuzného oboru). Očekávaným zaměstnáním, které by chtěli na základě studia obou oborů vykonávat je učitel (nejčastěji se zaměřením na tělesnou výchovu). Pouze 2 % studentů nemělo v době šetření
Název v anglickém jazyce
The expected competencies of the student branches of adapted physical activity and adapted physical education and their improving on the base of the course of outdoor summer camp
Popis výsledku anglicky
Study of adapted physical activity (APA) and adapted physical education (ATV) are taught on the FTK UP Olomouc, together with three individually-oriented modules aimed at teaching ability, adapted physical activity and special pedagogy. Summer course focusing on getting to know the future content of teaching and the development of individual professional qualifications is jointed at the beginning of the study. The aim of the investigation was to determine the prerequisites for study, the influence of the input rate on the expected professional competence were involved 88 people (53 women, 35 men), the average age was 23 years old (the youngest 7, the eldest 50 years). On the basis of our findings is the most common secondary education completed (an unrelated field). The expected employment, which they would like to study (both discipline) is a teacher (most often with a focus on physical education). Only 2% of students not in the IP experience working with persons with disabilities (th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
77-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—