Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Charakter práce a role učitelů aplikované tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00007907" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00007907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The nature of work and roles of public school adapted physical educators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to describe the nature of work and roles of public school adapted physical educators in selected school districts in the United States. The greatest significance of this study was the creation of information base to guide improvement of service delivery and professional preparation. Participants of the study were 6 females and 2 males with experience teaching (range of 2?23 years) in the field of adapted physical education (APE). Data collection included individual indepthsinterviews, demographic data sheets and interview notes. Results showed the differences in the nature of work among APE specialists. Participants had high teaching loads (44?90 students) and served wide range of schools (1?20), which created quite different teaching profiles. Most teachers were involved in APE consulting. Results also indicated the needs to incorporate issues of consulting into teacher preparation and change the university studies more relevant to ?real life teaching?.

  • Název v anglickém jazyce

    The nature of work and roles of public school adapted physical educators

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to describe the nature of work and roles of public school adapted physical educators in selected school districts in the United States. The greatest significance of this study was the creation of information base to guide improvement of service delivery and professional preparation. Participants of the study were 6 females and 2 males with experience teaching (range of 2?23 years) in the field of adapted physical education (APE). Data collection included individual indepthsinterviews, demographic data sheets and interview notes. Results showed the differences in the nature of work among APE specialists. Participants had high teaching loads (44?90 students) and served wide range of schools (1?20), which created quite different teaching profiles. Most teachers were involved in APE consulting. Results also indicated the needs to incorporate issues of consulting into teacher preparation and change the university studies more relevant to ?real life teaching?.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Adapted Physical Activity

  • ISSN

    1803-3857

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus