Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Associations between assertiveness, psychological well-being, and self-esteem in adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33148841" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33148841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1559-1816.2012.00988.x/pdf" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1559-1816.2012.00988.x/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/j.1559-1816.2012.00988.x" target="_blank" >10.1111/j.1559-1816.2012.00988.x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Associations between assertiveness, psychological well-being, and self-esteem in adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explored the associations between adolescents' assertive behavior, psychological well-being, and self-esteem. The sample consisted of 1,023 students (14.9 .51; 47.6% boys). Two dimensions of the Scale for Interpersonal Behavior (distress and performance), 2 factors of the General Health Questionnaire-12 (depression/anxiety and social dysfunction), and 2 factors of the Rosenberg Self- Esteem Scale (positive self-esteem and negative self-esteem) were used; data were analyzed using hierarchicallinear regression. It was found that (a) the more anxious respondents felt in assertive situations, the less frequently they engaged in these situations; and that (b) both dimensions of assertiveness were associated with psychological well-being and self-esteem.

  • Název v anglickém jazyce

    Associations between assertiveness, psychological well-being, and self-esteem in adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    This study explored the associations between adolescents' assertive behavior, psychological well-being, and self-esteem. The sample consisted of 1,023 students (14.9 .51; 47.6% boys). Two dimensions of the Scale for Interpersonal Behavior (distress and performance), 2 factors of the General Health Questionnaire-12 (depression/anxiety and social dysfunction), and 2 factors of the Rosenberg Self- Esteem Scale (positive self-esteem and negative self-esteem) were used; data were analyzed using hierarchicallinear regression. It was found that (a) the more anxious respondents felt in assertive situations, the less frequently they engaged in these situations; and that (b) both dimensions of assertiveness were associated with psychological well-being and self-esteem.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Social Psychology

  • ISSN

    1559-1816

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    147-154

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus