Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adolescents' psychological well-being and self-esteem in the context of relationships at school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150328" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00131881.2014.965556" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00131881.2014.965556</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00131881.2014.965556" target="_blank" >10.1080/00131881.2014.965556</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adolescents' psychological well-being and self-esteem in the context of relationships at school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to explore whether there is a relationship between pupil-peer and pupil-teacher relationships and psychological well-being and self-esteem, and whether this relationship varies according to pupils' experience of bullying or beingbullied. Questionnaires were administered to the students. In terms of data analysis, linear regression was firstly used in the whole sample to explore pupil-peer and pupil-teacher relationships and psychological well-being (the depression/anxiety and social dysfunction subscales of GHQ-12) and self-esteem (positive and negative self-esteem subscales of RSE). As findings showed, better pupil-peer relationships and also pupil-teacher relationships were significantly related statistically to less depression/anxiety and social dysfunction, as well as to more positive and less negative self-esteem. All bullying categories were significantly related to pupil-peer relationships and the four dependent variables. However, in the categories of a

  • Název v anglickém jazyce

    Adolescents' psychological well-being and self-esteem in the context of relationships at school

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to explore whether there is a relationship between pupil-peer and pupil-teacher relationships and psychological well-being and self-esteem, and whether this relationship varies according to pupils' experience of bullying or beingbullied. Questionnaires were administered to the students. In terms of data analysis, linear regression was firstly used in the whole sample to explore pupil-peer and pupil-teacher relationships and psychological well-being (the depression/anxiety and social dysfunction subscales of GHQ-12) and self-esteem (positive and negative self-esteem subscales of RSE). As findings showed, better pupil-peer relationships and also pupil-teacher relationships were significantly related statistically to less depression/anxiety and social dysfunction, as well as to more positive and less negative self-esteem. All bullying categories were significantly related to pupil-peer relationships and the four dependent variables. However, in the categories of a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Research

  • ISSN

    0013-1881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    367-378

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus