Účinky mentálního tréninku užitého v přípravě juniorského reprezentanta ČR v alpském lyžování: případová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150578" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150578 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/issue/view/15" target="_blank" >http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/issue/view/15</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Účinky mentálního tréninku užitého v přípravě juniorského reprezentanta ČR v alpském lyžování: případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalitativní evaluační případová studie se zabývá implementací programu mentálního tréninku do prostředí lyžování alpských disciplín u družstva české juniorské reprezentace v rámci jednoho ročního tréninkového cyklu a hodnocením jejího efektu jedním z členů družstva. Koncepce studie vychází ze současných poznatků sportovní psychologie v oblasti psychologické přípravy v alpském lyžování a ostatních sportovních odvětvích. Teoretickým východiskem studie je sociálně-kognitivní psychologické paradigma Bandury (1986, 1997) a kognitivně behaviorální přístup. Cílem studie bylo ověřit účinky mentálního tréninku užitého v přípravě vrcholového závodního lyžaře, juniorského reprezentanta ČR. Evaluace účinků mentálního tréninku byla realizována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Sledované proměnné byly analyzovány pomocí programu pro analýzu kvalitativních dat Atlas.ti 6.2. Byla použita metoda vytváření významových trsů. Z kvalitativní analýzy výpovědí sledovaného sportovce vyplývá subj
Název v anglickém jazyce
Effects of mental training program applied in the praparation of junior representatives of the Czech republic in alpine skiing: A case study
Popis výsledku anglicky
Qualitative evaluation case study deals with the implementation of mental skills training program conducted with the Czech national junior alpine skiing team over a period of an annual training cycle and evaluation of its effects by one of the members ofthe team. The concept of the study is based on current findings of sport psychology in the field of mental training in alpine skiing and other sports. The theoretical framework of the study is the socio-cognitive psychological paradigm (Bandura, 1986, 1997) and cognitive-behavioral approach. The aim of the work is a qualitative evaluation of a program involving relaxation, concentration and imaginative techniques and goal setting by one of its participants. Evaluation is carried out through semi-structured interview with the participant. The interview was analyzed in a scientific software Atlas.ti 6.2. Method of creating clusters were used for analysis. From the participants answers follows the subjectively perceived benefit of the pro
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
73-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—