(Jak) je možné dosáhnout otevřenosti (2/II)?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F15%3A33153118" target="_blank" >RIV/61989592:15510/15:33153118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(Jak) je možné dosáhnout otevřenosti (2/II)?
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný text se skládá ze dvou částí. První je věnována otázce všímavosti v příbuzných psychoterapeutických systémech, kterými jsou existenciální analýza, gestalt psychoterapie, Yalomova koncepce práce s "tady a teď" a Gendlinův focusing. Druhá částtextu zkoumá všímavost v buddhistické meditační praxi vipassana, jak ji vyučuje S. N. Goenka. Metodickým vodítkem pro zkoumání problematiky všímavosti je fenomenologický přístup, jehož charakteristice je věnován samotný začátek textu. Text vychází rovněžz mých vlastních zkušeností, a to jak z existenciálně-analyticky orientovaného psychoterapeutického výcviku, tak z několikaleté buddhistické meditační praxe.
Název v anglickém jazyce
(How) is it possible to achieve openness (2/II)?
Popis výsledku anglicky
The following text consists of two parts. The first is devoted to the question of mindfulness in psychotherapy realted stystems, which are existential analysis, gestalt psychotherapy, Yalom's concept of work with "here and now" and Gendlin's Focusing. The second part examines mindfulness in Buddhist practice of Vipassana meditation as tought by S. N. Goenka. The methodological clue for examining the issue of mindfulness is a phenomenological approach, whose characteristic is devoted to the very beginning of the text. Text is also based on my own experience, both from an existential-analytically oriented psychotherapy training and several years of Buddhist meditation practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
23-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—