Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mental load of secondary school students in educational process in the context of school physical activity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F18%3A73587819" target="_blank" >RIV/61989592:15510/18:73587819 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/18:43952085

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mental load of secondary school students in educational process in the context of school physical activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Demands for current school education are increasing, which is a challenge to funda¬mental changes in school life style in the context of the rise of civilisation diseases in children and youth. The aim of this paper is to point out that the school in the edu¬cational process, within the school subjects, also acts on the students as a stressor. Furthermore, the paper aims to highlight the danger of negative impact of mental load on adolescents’ physical activity, in particular, among girls of adolescent age. Therefore, it is the responsibility of educators to look for ways to effectively compensate for this psychological burden. The research was conducted at 21 secondary schools in the Czech Republic and 11 in Poland, and a total of 4,784 participants were included in the study. The results have shown that students are most exposed to stress in natural science subjects. This psychological burden is not compensated for in the context of daily physical activity, especially among girls. The management of school and educa¬tors should be more concerned with compensating for the psychological burden of students in the educational process, and a certain benefit could be expected from the development of school physical activity programs and their effective implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental load of secondary school students in educational process in the context of school physical activity

  • Popis výsledku anglicky

    Demands for current school education are increasing, which is a challenge to funda¬mental changes in school life style in the context of the rise of civilisation diseases in children and youth. The aim of this paper is to point out that the school in the edu¬cational process, within the school subjects, also acts on the students as a stressor. Furthermore, the paper aims to highlight the danger of negative impact of mental load on adolescents’ physical activity, in particular, among girls of adolescent age. Therefore, it is the responsibility of educators to look for ways to effectively compensate for this psychological burden. The research was conducted at 21 secondary schools in the Czech Republic and 11 in Poland, and a total of 4,784 participants were included in the study. The results have shown that students are most exposed to stress in natural science subjects. This psychological burden is not compensated for in the context of daily physical activity, especially among girls. The management of school and educa¬tors should be more concerned with compensating for the psychological burden of students in the educational process, and a certain benefit could be expected from the development of school physical activity programs and their effective implementation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32935S" target="_blank" >GA13-32935S: Objektivizace komplexního monitoringu školního fyzického a psychického zatížení adolescentů v kontextu s fyzickou a psychickou kondicí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    96-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus