Urgent call for health education to promote eHealth literacy in aging populations: A brief note
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73606417" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73606417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03601277.2021.1899796" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03601277.2021.1899796</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/03601277.2021.1899796" target="_blank" >10.1080/03601277.2021.1899796</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Urgent call for health education to promote eHealth literacy in aging populations: A brief note
Popis výsledku v původním jazyce
Obtaining adequate information using digital technology or online communities has become more prevalent during the COIVD-19 pandemic. Therefore, understanding collected resources and information plays a significant role in the ability of older adults to cope with the adversities during the pandemic. On the one hand, older adults are exposed to massive information through the web and social media platforms. On the other hand, many older adults are less equipped and informed due to limited financial and material resources. This current paper urges the public health authorities and health education professionals to promote eHealth literacy of the older adults in preparation for the post-pandemic period or the onset of another pandemic.
Název v anglickém jazyce
Urgent call for health education to promote eHealth literacy in aging populations: A brief note
Popis výsledku anglicky
Obtaining adequate information using digital technology or online communities has become more prevalent during the COIVD-19 pandemic. Therefore, understanding collected resources and information plays a significant role in the ability of older adults to cope with the adversities during the pandemic. On the one hand, older adults are exposed to massive information through the web and social media platforms. On the other hand, many older adults are less equipped and informed due to limited financial and material resources. This current paper urges the public health authorities and health education professionals to promote eHealth literacy of the older adults in preparation for the post-pandemic period or the onset of another pandemic.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ19-11418Y" target="_blank" >GJ19-11418Y: Empirický model postojově-behaviorální cesty k úspěšnému stárnutí: sekundární analýza</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EDUCATIONAL GERONTOLOGY
ISSN
0360-1277
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1-3
Kód UT WoS článku
000629042500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85102683629