Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trenéři a jejich interakční styl z pohledu sportovců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73608480" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73608480 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2021/01/03.pdf" target="_blank" >https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2021/01/03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2021.007" target="_blank" >10.5507/tk.2021.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trenéři a jejich interakční styl z pohledu sportovců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Východiska: Studie se zabývá interakčním stylem trenéra jako významným faktorem ve vztahu mezi trenérem a sportovcem, který má dopad nejen na výkonnost sportovce a jeho motivaci, ale také se podílí na rozvoji osobnosti sportovce přístupem, který volí trenér např. s ohledem na potřeby konkrétního sportovce a přihlédnutím k jeho věku. Cíle: Cílem výzkumu bylo analyzovat interakční styl trenérů fotbalu z pohledu jejich sportovců - fotbalistů. Metodika: Výzkumný soubor tvořilo 129 sportovců (průměrný věk 14,16 ± 2,76 let), kteří posuzovali interakční styl svých trenérů (n = 11, průměrný věk 38,00 ± 11,37 let). Pro analýzu interakčního stylu trenérů byla užita upravená verze dotazníku Questionnaire on Teacher Interaction (QTI) modifikovaného pro trenéry a sportovce. Výsledky: Sportovci vnímají u trenérů v rámci interakčního stylu nejvíce zastoupené dimenze Organizátor, Pomáhající, Chápající a Vedoucí k zodpovědnosti, stejně jako při posuzování &quot;ideálního&quot; interakčního stylu trenéra. Tato tendence v percepci interakčního stylu trenéra sportovci se statisticky významně prokázala ve vztahu k věku sportovců. Závěry: Výsledky studie ukázaly, že v interakčním stylu trenérů fotbalu z pohledu sportovců převažují dominantně vstřícné tendence. Vyšší míra submisivně odmítavých dimenzí v pohledu na trenéra byla zaznamenána se stoupajícím věkem sportovců.

  • Název v anglickém jazyce

    Coaches and their interaction style from the point of view of athletes

  • Popis výsledku anglicky

    Background: The study focuses on the coach&apos;s interaction style as an important factor in the coach-athlete relationship, which not only affects the athlete&apos;s performance and motivation, but also contributes to the development of the athlete&apos;s personality through the approach chosen by the coach, for example, in relation to the needs of a particular athlete and considering his age. Objective: The aim of the research was to analyze the style of the interaction of soccer coaches from the perspective of their athletes - soccer players. Methods: The research group consisted of 129 athletes (average age 14.16 ± 2.76 years) who evaluated the interaction style of their coaches (n = 11, average age 38.00 ± 11.37 years). A modified version of the Teacher Interaction Questionnaire (QTI) adapted for coaches and athletes was used to analyze the style of coach interaction. Results: Athletes perceive the most represented dimensions of trainers in the interaction style as Organizer, Helping, Understanding and Leading to Responsibility, as well as in assessing the &quot;ideal&quot; interaction style of the coach. This tendency in the athletes&apos; perception of the coach&apos;s interaction style was statistically significant in relation to the athletes&apos; age. Conclusions: The results of the current study indicate that in the interaction style of soccer coaches, from the point of view of athletes, predominantly supportive tendencies prevail. More submissively negative dimensions in the view of the coach were noted as the age of the athletes increased.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    18-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus