Podpora pohybové aktivity a rozvoje pohybové gramotnosti adolescentů ve školním prostředí s využitím e/m-health intervence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73609184" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73609184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333189070" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333189070</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora pohybové aktivity a rozvoje pohybové gramotnosti adolescentů ve školním prostředí s využitím e/m-health intervence
Popis výsledku v původním jazyce
Využívání informačních technologií má vedle nesporných benefitů i mnoho nežádoucích efektů. Sedavý způsob života je ve vyspělém světě všudypřítomný a mladí lidé dnes tráví podstatnou část svého volného času pasivně. V oblasti veřejného zdravotnictví roste znepokojení nad dopady, které má sedavý způsob života na zdraví dětí a dospívajících. Nedostatečná pohybová aktivita je jedním z rizikových faktorů řady onemocnění, jejichž původ se dá přisuzovat nevhodnému životnímu stylu. Na důkazech založené univerzální intervenční programy, které se zaměřují na mladé lidi a obzvláště rizikové faktory, jako je nedostatek pohybové aktivity, jsou akutně velice potřebné. E/m-health intervence využívající vlivu sociálních norem a sociálního marketingu byly identifikovány jako užitečný nástroj prevence v této oblasti. Navrhovaný program je založený na výsledcích projektu základního výzkumu Grantové Agentury ČR GA17-24378S „Intervence založená na sociálních normách v prevenci sedavého chování a podporu pohybové aktivity u českých adolescentů“ a na něj navazujícím projektu aplikovaného výzkumu ÉTA2 Technologické Agentury ČR TL02000033 „Primární prevence sedavého chování českých adolescentů pomocí intervence založené na sociálních normách s využitím prvků e/m-health“. Cílem programu není v zásadě potlačit využívání informačně-komunikačních technologií, ale naopak seznámit účastníka s možnostmi využití moderních technologií v podpoře pohybové aktivity a rozvoji pohybové gramotnosti ve školním prostředí.
Název v anglickém jazyce
Support of physical activity and development of physical literacy of adolescents in the school environment with the use of e / m-health intervention
Popis výsledku anglicky
Translation types Text translation Source text auto_awesome Translate from: Czech 1,506 / 5,000 Translation results In addition to undeniable benefits, the use of information technology also has many side effects. A sedentary lifestyle is ubiquitous in the developed world, and young people today spend a significant portion of their free time passively. In the field of public health, concerns are growing about the effects that a sedentary lifestyle has on the health of children and adolescents. Insufficient physical activity is one of the risk factors for many diseases, the origin of which can be attributed to an inappropriate lifestyle. Evidence-based universal intervention programs that target young people and especially risk factors, such as lack of physical activity, are urgently needed. E / m-health interventions using the influence of social standards and social marketing have been identified as a useful prevention tool in this area. The proposed program is based on the results of the basic research project of the Grant Agency of the Czech Republic GA17-24378S "Intervention based on social standards in the prevention of sedentary behavior and support of physical activity in Czech adolescents" and the follow-up project of applied research ÉTA2 of the Technology Agency of the Czech Republic TL02000033 Czech adolescents through an intervention based on social norms using e / m-health elements ". The aim of the program is not to suppress the use of information and communication technologies, but on the contrary to acquaint the participant with the possibilities of using modern technologies in the support of physical activity and the development of physical literacy in the school environment.
Klasifikace
Druh
N<sub>metA</sub> - Akreditované metodiky a postupy
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000033" target="_blank" >TL02000033: Primární prevence sedavého chování českých adolescentů pomocí intervence založené na sociálních normách s využitím prvků e/m-health.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Podpora PA akreditace
Číslo předpisu
MSMT- 21523/2021-2-678
Technické parametry
MSMT- 21523/2021-2-678
Ekonomické parametry
Odhadovaný roční příjem 150 000 Kč až 200000 Kč
Označení certifikačního orgánu
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1 – Malá Strana
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel