Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Snowshoeing and winter camping as an experiential programme for physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73608153" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73608153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188039" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188039</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/25742981.2021.1997336" target="_blank" >10.1080/25742981.2021.1997336</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Snowshoeing and winter camping as an experiential programme for physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Snowshoeing is a traditional winter movement activity, but it is not very often utilised in formal physical education. This research study investigates whether snowshoeing and winter camping are suitable for use in university physical education and how the experience of such activities can benefit students. Eight students (five men, three women) participated voluntarily in this qualitative research study, participating in a five-day snowshoeing course with four nights spent in tents in the mountains in winter. After semi-structured interviews and participatory observation, the data were subjected to interpretative phenomenological analysis. There are three main topics anchored in that data. First, the participants’ experience can become a form of meditation in motion with various mental states, such as deep concentration, or what they describe as ‘head off’ or ‘shutting down’ the mind. The second theme is the connection, the sense of belonging to the group. The last theme is the real experience of nature in winter, as opposed to the routine of everyday life. A programme of snowshoeing and camping in tents in a natural environment in winter can enrich physical education and can help students gain a better understanding of the holistic essence of the human way of being.

  • Název v anglickém jazyce

    Snowshoeing and winter camping as an experiential programme for physical education

  • Popis výsledku anglicky

    Snowshoeing is a traditional winter movement activity, but it is not very often utilised in formal physical education. This research study investigates whether snowshoeing and winter camping are suitable for use in university physical education and how the experience of such activities can benefit students. Eight students (five men, three women) participated voluntarily in this qualitative research study, participating in a five-day snowshoeing course with four nights spent in tents in the mountains in winter. After semi-structured interviews and participatory observation, the data were subjected to interpretative phenomenological analysis. There are three main topics anchored in that data. First, the participants’ experience can become a form of meditation in motion with various mental states, such as deep concentration, or what they describe as ‘head off’ or ‘shutting down’ the mind. The second theme is the connection, the sense of belonging to the group. The last theme is the real experience of nature in winter, as opposed to the routine of everyday life. A programme of snowshoeing and camping in tents in a natural environment in winter can enrich physical education and can help students gain a better understanding of the holistic essence of the human way of being.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Curriculum Studies in Health and Physical Education

  • ISSN

    2574-2981

  • e-ISSN

    2574-299X

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    170-190

  • Kód UT WoS článku

    000714283200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118547936