Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The dimensions of interpersonal behaviour of socially accepted/unaccepted groups of youngsters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F99%3A00000145" target="_blank" >RIV/61989592:15510/99:00000145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The dimensions of interpersonal behaviour of socially accepted/unaccepted groups of youngsters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a current presumption that interpersonal behaviour (considered as one of the main important personality features) is concentrated as the typical social role. Then - the role and interpersonal behaviour differences based on gender, age, subcultural features and minorities characteristics can appear due to conformity, together with social environment. Two basic questions from the issue above must be solved: - are there some identical dimension in interpersonal behaviour of individuals (groups) formed over a long period of time with sporting activities? - is it possible to influence or change interpersonal behaviour with educational, and sports programme of individuals with unsocial behaviour? Both questions were answered by two authors independently (Jansa et al. 1998: sports in process of re-socialisation of young delinquents. Válková 1999: interpersonal behaviour of P. E. graduates and students). Presented article compiles both aspects of the issue.

  • Název v anglickém jazyce

    The dimensions of interpersonal behaviour of socially accepted/unaccepted groups of youngsters

  • Popis výsledku anglicky

    There is a current presumption that interpersonal behaviour (considered as one of the main important personality features) is concentrated as the typical social role. Then - the role and interpersonal behaviour differences based on gender, age, subcultural features and minorities characteristics can appear due to conformity, together with social environment. Two basic questions from the issue above must be solved: - are there some identical dimension in interpersonal behaviour of individuals (groups) formed over a long period of time with sporting activities? - is it possible to influence or change interpersonal behaviour with educational, and sports programme of individuals with unsocial behaviour? Both questions were answered by two authors independently (Jansa et al. 1998: sports in process of re-socialisation of young delinquents. Válková 1999: interpersonal behaviour of P. E. graduates and students). Presented article compiles both aspects of the issue.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1999

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Psychology of sport and exercise: enhancing the quality of life

  • ISBN

    80-86317-00-5

  • Počet stran výsledku

    315

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Charles University

  • Místo vydání

    Prague

  • Kód UT WoS kapitoly