Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bedřich Antonín Wiedermann – nejvýznamnější pedagog varhanní hry v meziválečné době

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54510%2F19%3A00000006" target="_blank" >RIV/62156462:54510/19:00000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cshv.cz/index.php/muzikologicke-forum" target="_blank" >https://www.cshv.cz/index.php/muzikologicke-forum</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bedřich Antonín Wiedermann – nejvýznamnější pedagog varhanní hry v meziválečné době

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Čelnou varhanní osobností nově vzniklého Československa se stal Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951). Byl virtuosem s bohatou koncertní činností, na rozdíl od ostatních varhaníků byl aktivní kompozičně (na 340 skladeb), vedle toho ale vyučoval. Pedagogicky působil na pražské konzervatoři, kam nastoupil roku 1917 a kde vychoval řadu žáků, později předních varhaníků. Po vzniku AMU vyučoval i tam. Svými vystoupeními a také ve výuce prosazoval varhany jako koncertní nástroj. Studie porovnává Wiedermannovu pedagogickou činnost s jinými našimi varhanními pedagogy té doby a hodnotí jeho význam v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Bedrich Antonin Wiedermann - the most important organ teacher in the interwar period

  • Popis výsledku anglicky

    The leading organ personality of the newly established Czechoslovakia was Bedřich Antonín Wiedermann (1883-1951). He was a virtuoso with a rich concert activity, unlike other organists he was an active composer (for 340 songs), but he also taught. Pedagogically he worked at the Prague Conservatoire, where he joined in 1917 and where he raised a number of pupils, later leading organists. Through his performances as well as in teaching, he promoted the organ as a concert instrument. The article compares Wiedermann's pedagogical work with other organ organists of that time and evaluates its significance in this area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzikologické fórum

  • ISSN

    1805-3866

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    110-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus