Decrouxova technika: semiologie konajiciho těla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F17%3A00000010" target="_blank" >RIV/62156462:54530/17:00000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Decrouxova technika: semiologie konajiciho těla
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje kritickou interpretaci Decrouxovy doktríny ve vztahu k primární schopnosti živé bytosti vnímat a sdílet chvíle a jejich kvality. Decroux překonává podle autora antropologickou diskuzi o přirozenosti a univerzálnosti jazyka gest a upozorňuje na Decrouxovu analýzu emoci ve smyslu významu prostých elementů a jeho analýzu konstrukce významu v kompozici.
Název v anglickém jazyce
The Decroux's Technique: Semiology of the Acting Body
Popis výsledku anglicky
The debate with the pantomime at the turn of the nineteenth century is indeed accessory in the development of the Decroux's doctrine. Criticising pantomime for being more talkative than speaking actor, he does not build a doctrine. Rather he distinguishes his doctrine form a possible misunderstanding. That is why his criticism of the pantomime is always so pity. Dercroux indeed rather observes the human body in situations of acting and feeling rather than in situations of verbal or para-verbal communication. He never comes to consider that there is something like a natural human expressiveness carrying the sense of human mouvement and enabling the establishment of a language with determined and fixed signs. He is forced therefore to accept that there is a kind of primal ability of the living being to perceive and share movements and their qualities. Decroux cuts short an anthropological debate: against the supporters of a natural and/or universal language of gestures, he decided resolutely to analyse the emotion in terms of meaningless elements and observe the construction of meaning in composition.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA106%2F94%2F0307" target="_blank" >GA106/94/0307: Vztah mezi strukturou a termodynamickými vlastnostmi soustav na bázi přechodových kovů s uhlíkem a dusíkem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tendence v současném herectví a herecké pedagogice
ISBN
9788074601286
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
52-57
Název nakladatele
Janáčkova akademie múzických umění
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—