Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F18%3A00000041" target="_blank" >RIV/62156462:54530/18:00000041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slova o Mimu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tom spočívá veškerá aktuálnost Decrouxe: v radikálnosti, s níž uskutečňuje své umění. V sedmdesátých letech začne Decroux vymýšlet scénická díla, jejich témata a struktury, na jejichž základě mu jeho improvizující spolupracovníci nabízejí gesta, dynamiku a specifické pohyby. Umělec Decroux konečně překonává hypotetického reformátora divadla, neúnavného pedagoga a myslitele pohybu: gesta, výjimečné pohyby a postoje se konečně stávají jedinými nositeli básně. A skutečně jeho Slova o mimu nepředstavují ani teoretické pojednání o divadle a scénickém pohybu, ani konceptuální analýzu lidského pohybu na způsob Rudolfa Labana nebo Françoise Delsarta. Spíše máme co do činění s definicí poetiky. A Decrouxova díla nesou radikálně sílu, kterou i dnes hledáme v jevištním tvaru: zaplaví diváka gesty, pohyby a ději, jež se odvolávají jen samy k sobě a působí na něj žárem své přesnosti a výjimečností svého stylu. A síla těchto děl se rodí v absolutním zaujetí toho, kdo je vynalézá, zabydluje a nechá se jimi pronikat, tedy jevištního umělce, kterého Decroux nazývá „herec“, a jak píše, bez rozlišení, zda je to mim nebo tanečník.

  • Název v anglickém jazyce

    Words on Mime

  • Popis výsledku anglicky

    That is all the timeliness of the Decroux: in the radicality with which it realizes its art. In the 1970s, Decroux will begin to invent scenic works, their themes and structures, through which his improvising collaborators offer him gestures, dynamics, and specific moves. The artist Decroux finally overcomes the hypothetical reformer of the theatre, the tireless educator and the thinker of movement: gestures, exceptional movements and attitudes are ultimately the only bearers of the poem. Indeed, his Words of Mime is neither a theoretical treatise on theatre and scenic movement, nor a conceptual analysis of human movement in the manner of Rudolf Laban or François Delsart. Rather, we are dealing with the definition of poetics. And Decroux's works have a radical power that we are still looking for in the stage form: the viewer will flood with gestures, movements, and actions that refer only to themselves and exert a glow of their precision and uniqueness of their style. And the power of these works is born in the absolute engagement of those who invent them, settle them and let them penetrate, that is, the stage artist Decroux calls "actor," and as he writes, without distinction, whether he is a mime or a dancer.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788074601446

  • Počet stran knihy

    194

  • Název nakladatele

    Janáčkova akademie múzických umění v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy