Image jako významná část destinačního managementu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00000887" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00000887 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Image as an Important Factor of Destination Management
Popis výsledku v původním jazyce
For successful development of tourism in a region is a necessary condition to learn planning and using management principals. General characteristics of successful planning can be derived from experiences of their application in advanced countries but must be adapted to specific local regional conditions. Since 1989 (after the "Velvet Revolution"), the Czech Republic has become an attractive destination for many tourists from all over the world -- it was a new, unknown and not financially demanding area. In the meantime, this trend has changed and Czech Republic has become a common tourist destination, which cannot exploit this competitive advantage any longer. Nowadays, when the differences between individual countries and regions are diminishing, andthe main competitive forces are factors, such as image, which create the power of the "brand" of a particular destination. We can find that "the present tourism industry is formed by battle for destination, where the good brand sells".
Název v anglickém jazyce
Image as an Important Factor of Destination Management
Popis výsledku anglicky
For successful development of tourism in a region is a necessary condition to learn planning and using management principals. General characteristics of successful planning can be derived from experiences of their application in advanced countries but must be adapted to specific local regional conditions. Since 1989 (after the "Velvet Revolution"), the Czech Republic has become an attractive destination for many tourists from all over the world -- it was a new, unknown and not financially demanding area. In the meantime, this trend has changed and Czech Republic has become a common tourist destination, which cannot exploit this competitive advantage any longer. Nowadays, when the differences between individual countries and regions are diminishing, andthe main competitive forces are factors, such as image, which create the power of the "brand" of a particular destination. We can find that "the present tourism industry is formed by battle for destination, where the good brand sells".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník mezinárodní konference The Second Monitoring and Management of Visitor Flows in Recreational and Protected Areas
ISBN
951-40-1924-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
365-369
Název nakladatele
Metla
Místo vydání
Finsko
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—