Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tradice výuky sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00002356" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00002356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tradice výuky sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá třemi časovými úseky, v nichž se realizovala výuka sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.V každé z etap bylo třeba prosazovat užitečnost předmětu pro zemědělsky orientované absolventy a vyjasnit jeho vztah kobecné sociologii. Po prvé byla zavedena rurální sociologie jako předmět výuky v roce 1935/36 a docentem pro tento obor byl jmenován Tomáš Čep.Po 2. světové válce byla výuka obnovena a dokonce vznikla první samostatná katedra sociologie venkova v českýchzemích ve školním roce 1947/48, ale po únoru 1948 byl předmět z výuky vyřazen a prof. Čep vězněn z politických důvodů v Leopoldově. Období 1965-1969 znamenalo druhou etapu výuky sociologie vesnice a zemědělství (ovšem se zaměřením na socialistickou zemědělskou velkovýrobu) a skončilo opět z politických důvodů na začátku období "normalizace". Třetí start výuky předmětu se datuje rokem 1990. Öpět se měnil v důsledku společenských, politických a ekonomických změn předmět zájmu rurální soci

  • Název v anglickém jazyce

    The Tradition of Rural Sociology Courses for Agricultural Engineers in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with three periods into which the teaching of rural sociology to future agricultural engineers in Brno could be divided. In each of rhese periods, it was necessary to justify the need and purpose of the classes on this rather specialized segment of sociology in the context of an agricultural university and to clarify its relation to social science in general. For the first time, the subject of rural sociology was introduced into the curriculum in the academic year of 1935/36, with Tomáš Čep appointed as a lecturer.After the World War Two, teaching was commenced again. The first independent department of rural sociology was formed here during the academic year of 1947/48, but after the communist coup in 1948, the subject was dropped off the curriculum and Professor Čep was held a political prisoner in the Leopoldov prison. The period between 1965-1969 represented the second phase in rural sociology teaching. This time around, the emphasis was placed upon the circumstan

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zemědělské školství, výzkum a osvěta jako předpoklad hospodářského a sociálního rozvoje venkova v 19. a 20. století

  • ISBN

    80-86185-38-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    217-223

  • Název nakladatele

    Slovácké muzeum

  • Místo vydání

    Uherské Hradiště

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku