Příprava metodiky tvorby eLearningových učebních materiálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00005180" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00005180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava metodiky tvorby eLearningových učebních materiálů
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika tvorby eLearningových učebních materiálů je jednou ze základních částí eLearningového řešení, která velkou měrou ovlivňuje jeho celkovou kvalitu. Její role v rámci implementace eLearningového vzdělávání je téměř nezastupitelná. Příprava metodikypředstavuje poměrně náročný proces, který musí zahrnovat nejen všeobecně platná pravidla dané problematiky, ale rovněž stav podpory eLearningu a požadavky na eLearningové učební materiály příslušné instituce. Příspěvek se zaměřuje na základní problémovéokruhy, které byly uvažovány v rámci procesu přípravy metodiky pro tvorbu eLearningových učebních materiálů. Mezi tyto okruhy patří především definice základní struktury materiálů, požadavek využití sémantických prvků a tutorských vstupů. Za základní platformu pro přípravu materiálů je uvažován značkovací jazyk XML, především z hlediska snadného vymezení požadovaných prvků a možnosti automatizovaného zpracování výsledných dokumentů.
Název v anglickém jazyce
Preparation of the methodology for creating eLearning study texts
Popis výsledku anglicky
At present, an implementation of eLearning forms of education represents one of the most important activities at universities. Within this process is necessary to solve not only technical questions but also questions about content of eLearning education.That is why the focus must be dedicated to the methodology for creating eLearning study materials too. The methodology, which was developed at MUAF in Brno, is based upon a set of basic theoretical resources for the preparation of common study materials, possibilities of markup languages and the specific approach to the development of the eLearning system. The main aim of this paper is the explanation all individual parts influencing the result form of the methodology and introduction of their role.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—