Hodnocení adaptovatelnosti studijních opor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13015QF" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13015QF - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení adaptovatelnosti studijních opor
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnocení adaptovatelnosti výuky lze uskutečňovat, jsou-li naplněny vhodné podmínky, tj. prostředí a studijní materiál. Z řady kategorií adaptovatelnosti se soustředíme na jednu z nich - adaptovatelnost výukového materiálu. Kapitola přibližuje metodiku pro tvorbu specifického studijního materiálu. Metodika tvorby adaptovatelných výukových materiálů vychází z obecných pedagogických zásad, metodiky tvorby distančních učebnic a pravidel eLearningové formy výuky. Pro tuto oblast jsou stanovena kritéria hodnocení. Studijní materiály jsou posuzovány recenzenty, kteří využívají speciální oponentní dotazník, s jehož strukturou se v kapitole seznámíme.
Název v anglickém jazyce
Evaluating adaptability of study materials
Popis výsledku anglicky
Evaluating the adaptability of instruction to eLearning is generally preceded by the creation of appropriate performance requirements, including the right environment and study materials. From various categories of adaptability, we concentrate on just one - adaptability of study material. The chapter discusses the methodology and design for creating study material specifically adapted to the eLearning environment. The methodology for creating adaptable learning materials is derived from general pedagogical principles, the methodology of creating distance textbooks and rules for the eLearning form of education. Criteria for evaluation of eLearning are identified in this area. eLearning study materials will be evaluated by reviewers of the study materials using a specially designed questionnaire. The structure and questions included within this questionnaire are presented in this chapter.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Přístupy k evaluaci eLearningu
ISBN
978-80-7464-121-3
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
87-101
Počet stran knihy
190
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—