Přehled přístupů k evaluaci eLearningu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130176Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130176Y - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přehled přístupů k evaluaci eLearningu
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola předkládá přehled o přístupech k evaluaci eLearningu z našich i zahrančních zdrojů. Vzhledem k záměru projektu , předložit model pro systematickou evaluaci eLearningu a stanovit faktory, které mohou ovlivňovat jeho kvalitu, efektivitu a ekonomiku, jsme se rozhodli pro systémový přístup. Při studiu dostupných zdrojů o eLearningu jsme se zaměřili mj. na takové studijní materiály, které by nám pomohly zvolit vhodné subsystémy či prvky v systému evaluace eLearningu. Jako ukázky jsme vybrali Kirkpatrickův čtyřúrovňový model, rámcový model pro evaluaci eLearningu autorů Hughese a Attwella, švédský model pro hodnocení kvality eLearningu a práce Badula Khana, ve kterých autor systematicky objasňuje souvislosti důležité pro vytváření smysluplného eLearningového prostředí.
Název v anglickém jazyce
Approaches to evaluation of eLearning
Popis výsledku anglicky
This chapter provides a summary on approaches to evaluation of eLearning. The goals of this project are to develop a systems approach to evaluation of eLearning and to determine factors that may influence the quality, effectiveness and economy of eLearning. When studying available resources on eLearning, we focused on those that would help us to choose suitable subsystems or elements in the eLearning evaluation system. As examples, we chose Kirkpatrick?s four-level model, a framework model for evaluating eLearning by authors Hughes and Attwell, a Swedish model for assessing eLearning quality and the work of Badul Khan, in which the author systematically clarifies the matters important for creating a sensible eLearning environment.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Přístupy k evaluaci eLearningu
ISBN
978-80-7464-121-3
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
17-34
Počet stran knihy
190
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—