Model of eLearning Projekt Evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA130157P" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A130157P - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of eLearning Projekt Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the model of eLearning evaluation process, specifically with a proposal of methods and means for eLearning project evaluation. There are many approaches to eLearning projects evaluation. Let us consider eLearning as an educational project. An educational project, just like other projects, is comprised of design phases, proceeding one after another and interrelating. An eLearning project passes through several phases of its development: from planning through the development of studysupports and the pilot stage, to usage of project results in instruction, namely in distance learning. eLearning project can be evaluated during each of its phase and as a whole project as well. It means for each phase of the project we have to collect reliable information to determine criteria of the phase quality.
Název v anglickém jazyce
Model of eLearning Projekt Evaluation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the model of eLearning evaluation process, specifically with a proposal of methods and means for eLearning project evaluation. There are many approaches to eLearning projects evaluation. Let us consider eLearning as an educational project. An educational project, just like other projects, is comprised of design phases, proceeding one after another and interrelating. An eLearning project passes through several phases of its development: from planning through the development of studysupports and the pilot stage, to usage of project results in instruction, namely in distance learning. eLearning project can be evaluated during each of its phase and as a whole project as well. It means for each phase of the project we have to collect reliable information to determine criteria of the phase quality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th ECEL
ISBN
978-1-908272-23-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
382-389
Název nakladatele
Academic Publishing Limited
Místo vydání
Brighton
Místo konání akce
University of Brighton
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—