Evaluating Each Phase In The Life Cycle Of Elearning Project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130176V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130176V - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluating Each Phase In The Life Cycle Of Elearning Project
Popis výsledku v původním jazyce
We consider eLearning as an educational project. The eLearning project represents creation of a set of eLearning subjects or eLearning components or construction of LMS functions, e.g. adaptive instruction option. The eLearning project consists of certain phases. We apply the scheme of instructional system design ADDIE - it is also known as an educational parallel to the software development process. When considering eLearning project evaluation we established phases of an eLearning project which enabled us to specify phases of its evaluation, within which we have specified activities necessary to be carried out, people responsible for their fulfilment and inputs and outputs of activities. Results of the evaluation should show, if the people preparingthe project have considered all of necessary issues, how thoroughly and in what depth.
Název v anglickém jazyce
Evaluating Each Phase In The Life Cycle Of Elearning Project
Popis výsledku anglicky
We consider eLearning as an educational project. The eLearning project represents creation of a set of eLearning subjects or eLearning components or construction of LMS functions, e.g. adaptive instruction option. The eLearning project consists of certain phases. We apply the scheme of instructional system design ADDIE - it is also known as an educational parallel to the software development process. When considering eLearning project evaluation we established phases of an eLearning project which enabled us to specify phases of its evaluation, within which we have specified activities necessary to be carried out, people responsible for their fulfilment and inputs and outputs of activities. Results of the evaluation should show, if the people preparingthe project have considered all of necessary issues, how thoroughly and in what depth.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Learning Science in the Society of Computers
ISBN
978-84-615-8954-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
89-96
Název nakladatele
Universitat Aut?noma de Barcelona
Místo vydání
Barcelona, Spain
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
26. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—