Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Evaluation of Elearning Study Supports

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100YEV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100YEV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Evaluation of Elearning Study Supports

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning has become a phenomenon of the current learning knowledge society. Within our project "Evaluation of eLearning - System Approach" we are looking for the tools which can be used for the system evaluation of eLearning. We would like to find thefactors which can influence quality, effectiveness and economics of eLearning. Results of one part of our research are presented in the paper. It deals with the evaluation of eLearning study supports which have been developed for fifty-six study subjectsat three technical faculties. The evaluation was made both by pedagogy-psychological professionals and experts in the particular subjects. We used evaluation questionnaire. A series of statistical analyses was made over the obtained data and their results were used as feed-back for improving both the study texts and the evaluation form.

  • Název v anglickém jazyce

    The Evaluation of Elearning Study Supports

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning has become a phenomenon of the current learning knowledge society. Within our project "Evaluation of eLearning - System Approach" we are looking for the tools which can be used for the system evaluation of eLearning. We would like to find thefactors which can influence quality, effectiveness and economics of eLearning. Results of one part of our research are presented in the paper. It deals with the evaluation of eLearning study supports which have been developed for fifty-six study subjectsat three technical faculties. The evaluation was made both by pedagogy-psychological professionals and experts in the particular subjects. We used evaluation questionnaire. A series of statistical analyses was made over the obtained data and their results were used as feed-back for improving both the study texts and the evaluation form.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Based Learning in Science

  • ISBN

    978-9963-689-85-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    OEIiZK

  • Místo vydání

    Warsaw, Poland

  • Místo konání akce

    Warsaw, Poland

  • Datum konání akce

    4. 7. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku