Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Značky kvality a víno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00056536" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00056536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Značky kvality a víno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje možnosti vinařského podniku s používáním značek kvality KLASA a Czech Made. Stručně popisuje podmínky získání těchto značek a identifikuje firmy vinařského odvětví, které tyto značky vlastní. Těmto značkám kvality spotřebitelé nepřikládají velký význam, u značky KLASA se projevuje malá informovanost spotřebitelů o významu této značky. Tento nedostatek by se měl částečně odstranit pomocí masivní vysvětlovací reklamy. Vinařský podnik usilující o některou z těchto značek musí zvážit ekonomické náklady (ty se v případě značky Czech Made pohybují v řádech tisíců) a přínosy vyplývající z vlastnictví značky. Tento příspěvek je součástí prezentace dílčích výsledků výzkumného záměru NAZV č. QF3276 "Perspektivy vývoje a návrhy opatření politiky vinohradnictví a vinařství a rozvoje v jihomoravském regionu".

  • Název v anglickém jazyce

    QUALITY-LABELS AND WINE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes opportunities for wineries connected with using quality-labels "KLASA" and "Czech Made". The paper briefly describes conditions for obtaining these labels and identifies firms operating in viniculture that obtained these labels. Consumers do not account these labels to be very prestigious. Number of consumers aware of the "KLASA" label is rather low. Massive promotion should improve this weakness. Wineries aiming for obtaining one of these quality-labels must consider the economic cost (in the case of "Czech Made" they are expressed in the scale of thousands Czech crowns) and benefits resulting from achieving the label.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QF3276" target="_blank" >QF3276: Perspektivy vývoje a návrhy opatření politiky vinohradnictví a vinařství a rozvoje venkova v jihomoravském regionu.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Faktory podnikovej úspešnosti v podmienkach európského agrárného trhu

  • ISBN

    80-8069-615-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    49-52

  • Název nakladatele

    SPU v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    SPU v Nitre

  • Datum konání akce

    22. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku