Spotřebitelské chování v zemích EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00057184" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00057184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Behaviour of consumers in EU countries
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on development of consumer behavior on the basis of household expenditures in 1996, 1999 and 2002 in individual countries in Europe. As a tool to examine the changes in behavior was used cluster analysis. The results of this analysis areillustrated in dendrograms, which help to estimate the greatest differences in consumer behavior among north-west European countries and new contries joining EU, then also among western European countries and south European countries. For the analysis of factors with influence on consumer behavior is required a research about motives of behavior and consumption of main agricultural comodities.
Název v anglickém jazyce
Behaviour of consumers in EU countries
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on development of consumer behavior on the basis of household expenditures in 1996, 1999 and 2002 in individual countries in Europe. As a tool to examine the changes in behavior was used cluster analysis. The results of this analysis areillustrated in dendrograms, which help to estimate the greatest differences in consumer behavior among north-west European countries and new contries joining EU, then also among western European countries and south European countries. For the analysis of factors with influence on consumer behavior is required a research about motives of behavior and consumption of main agricultural comodities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
311-318
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—