Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00093021" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00093021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
Popis výsledku v původním jazyce
Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy-- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž mů
Název v anglickém jazyce
Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital
Popis výsledku anglicky
Postmodern educational theory connect the issue of education with the issue of the position of an individual in the power structure of society. This power structure could be represented by such words like privileged text, privileged competencies, privileged codes -- but also privileged educational strategies, instituions, organizations. The privileged entity is typical element of premodern and modern thought. Contemporary changes of educational space could be understood as an attempt to transcend modernconcepts of education. This attempt can be described and analysed with a good heuristic effectivity by means of poststructuralist and postmodern concepts deconstruction and intertextuality. -- A change of educational space is a matter of communication.Everything in communication is an interpretation. Every interpretation is a matter of intertextual plays. But there exists an idea of two interpretations of interpretation: these two interpretations of interpretation are absolutely irreco
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzi modernou a postmodernou I. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konané 4.-5. novembra 2004 v Košiciach
ISBN
80-7097-612-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
32-41
Název nakladatele
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—