Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K metodám skórování položek didaktických testů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094211" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K metodám skórování položek didaktických testů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávanéhloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.

  • Název v anglickém jazyce

    On the test item scoring methods

  • Popis výsledku anglicky

    Achievement test is considered to be the most objective tool of pedagogical evaluation. Individual test questions -- items -- can be however evaluated -- scored -- by various methods with various results. This problem appears mainly during the scoring ofstructured item types, where scoring methods aren't obvious on the first sight. This paper generalizes scoring methods and analyses possibilities of their concretization with respect to their methodic suitability depending on the curriculum type, expected knowledge depth, goals of the test and other characteristics. The paper supposes not only the separate evaluation of individual items, but the balance of items one another too. In the world, where automated computer supported testing becomes more andmore important and the achievement tests results are considered to be an absolute correct indicator of examinee's knowledge, is necessary to devote adequate attention to the scoring methods to save the achievement tests objectivity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education - Proceedings of papers 2006

  • ISBN

    80-213-1509-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    46-52

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerztita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku