K metodám skórování položek didaktických testů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094211" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K metodám skórování položek didaktických testů
Popis výsledku v původním jazyce
Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávanéhloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.
Název v anglickém jazyce
On the test item scoring methods
Popis výsledku anglicky
Achievement test is considered to be the most objective tool of pedagogical evaluation. Individual test questions -- items -- can be however evaluated -- scored -- by various methods with various results. This problem appears mainly during the scoring ofstructured item types, where scoring methods aren't obvious on the first sight. This paper generalizes scoring methods and analyses possibilities of their concretization with respect to their methodic suitability depending on the curriculum type, expected knowledge depth, goals of the test and other characteristics. The paper supposes not only the separate evaluation of individual items, but the balance of items one another too. In the world, where automated computer supported testing becomes more andmore important and the achievement tests results are considered to be an absolute correct indicator of examinee's knowledge, is necessary to devote adequate attention to the scoring methods to save the achievement tests objectivity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education - Proceedings of papers 2006
ISBN
80-213-1509-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
46-52
Název nakladatele
Česká zemědělská univerztita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—