Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza požadavků trhu práce a připravenosti vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094690" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza požadavků trhu práce a připravenosti vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělaní absolventi vysokých škol jsou žádáni zaměstnavateli. Velmi žádána je ochota dále se vzdělávat, znalost cizích jazyků. V příspěvku jsou popsány názory studentů Agronomické fakulty a Provozně ekonomické fakulty MZLU v Brně na možnosti prohloubenívybraných dovedností. Studenti obou fakult si uvědomují nezbytnost dalšího vzdělávání. Více než 96 % studentů považují znalost cizích jazyků za velmi důležitou, preferují výuku gramatiky a konverzace. Studenti také hodnotili kvalitu výuky cizích jazyků na MZLU v Brně. Téměř 40 % studentů AF a 70 % studentů PEF považuje výuku cizích jazyků za nedostatečnou. Tyto negativní názory byly pravděpodobně ovlivněny malým zastoupením výuky jazyků během studia. Další významnou dovedností jsou komunikační schopnosti, studenti hodnotili možnost rozvíjení této dovednosti. Polovina respondentů AF hodnotí tuto dovednost pro praxi nezbytnou a kladně hodnotí rozvíjení této dovednosti na MZLU v Brně. Kladné hodnocení rozvíjení komunikačních dovedností lze

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of requirements of labour market and preparedness of university students

  • Popis výsledku anglicky

    Educated university graduates are demanded by employers.Very often demand is graduates' willingness to further education, knowledge of foreign languages. The paper describes the opinions of students of Faculty of agronomics and Faculty of business and economics MUAF in Brno on the possibilities to deepen selected skills. More than 96% of students consider the knowledge of foreign languages to be very important and prefer teaching grammar and conversation. Students evaluated the quality of teaching foreign languages too. Almost 40% of students of FA and 70% of students of the FBE consider the teaching of foreign languages as insufficient. These negative views were probably influenced by a small extent of teaching languages during their studies. Communication skills represent another significant factor, and students evaluated the possibility to develop these skills, as well. 50% of respondents from the FA evaluate these skills as necessary for practice and positively evaluate the develop

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus