Analýza požadavků trhu práce a připravenosti vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094690" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza požadavků trhu práce a připravenosti vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělaní absolventi vysokých škol jsou žádáni zaměstnavateli. Velmi žádána je ochota dále se vzdělávat, znalost cizích jazyků. V příspěvku jsou popsány názory studentů Agronomické fakulty a Provozně ekonomické fakulty MZLU v Brně na možnosti prohloubenívybraných dovedností. Studenti obou fakult si uvědomují nezbytnost dalšího vzdělávání. Více než 96 % studentů považují znalost cizích jazyků za velmi důležitou, preferují výuku gramatiky a konverzace. Studenti také hodnotili kvalitu výuky cizích jazyků na MZLU v Brně. Téměř 40 % studentů AF a 70 % studentů PEF považuje výuku cizích jazyků za nedostatečnou. Tyto negativní názory byly pravděpodobně ovlivněny malým zastoupením výuky jazyků během studia. Další významnou dovedností jsou komunikační schopnosti, studenti hodnotili možnost rozvíjení této dovednosti. Polovina respondentů AF hodnotí tuto dovednost pro praxi nezbytnou a kladně hodnotí rozvíjení této dovednosti na MZLU v Brně. Kladné hodnocení rozvíjení komunikačních dovedností lze
Název v anglickém jazyce
Analysis of requirements of labour market and preparedness of university students
Popis výsledku anglicky
Educated university graduates are demanded by employers.Very often demand is graduates' willingness to further education, knowledge of foreign languages. The paper describes the opinions of students of Faculty of agronomics and Faculty of business and economics MUAF in Brno on the possibilities to deepen selected skills. More than 96% of students consider the knowledge of foreign languages to be very important and prefer teaching grammar and conversation. Students evaluated the quality of teaching foreign languages too. Almost 40% of students of FA and 70% of students of the FBE consider the teaching of foreign languages as insufficient. These negative views were probably influenced by a small extent of teaching languages during their studies. Communication skills represent another significant factor, and students evaluated the possibility to develop these skills, as well. 50% of respondents from the FA evaluate these skills as necessary for practice and positively evaluate the develop
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LIV
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—