Vymezení pojmu kurzu elektronického vzdělávání a jeho formální popis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094697" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vymezení pojmu kurzu elektronického vzdělávání a jeho formální popis
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika formalizace pojmu kurzu eLearningového vzdělávání je jedním z poměrně důležitých dílčích úkolu při implementaci eLearningového vzdělávání, a to především v případě, kdy je daná formalizace komunikačním prostředkem rozsáhlejšího týmu osob nebo vodítkem jednotlivých aktivit v rámci implementačního procesu. K tomuto například dochází při vývoji eLearningových autorských nástrojů (LCMS), které jsou na přesném vymezení pojmu e-kurzu přímo závislé. Při vymezení pojmu e-kurz a jeho následné formalizaci musí být uvažována množina relevantních poznatků, které určitým způsobem limitují možnost nepřesného přístupu k diskutovanému pojmu. Mezi takovéto poznatky patří především všeobecně přijímané poznatky z oblasti využití e-kurzů a jejich nasazení. Proto musí být respektována také metodické pravidla tvorby kurzů a rovněž oblast standardů. Příspěvek se proto věnuje pojmu kurz elektronického vzdělávání a jeho formalizaci v kontextu pedagogicko-didaktických potřeb a problematiky standard
Název v anglickém jazyce
Limiting conception of an electronic education course and its formal description
Popis výsledku anglicky
Problem of a formal description of a notion electronic education course (e-course) is one of pretty important partial tasks within an implementation of eLearning education, especially in a case if the formalism should be a tool of communication in largegroup of persons, or a guidance of activities during implementation. For example during development of eLearning author tools (LCMS), which are dependent on a strict demarking conception e-course. At limitation of the notion e-course and its follow-up formalization a set of relevant pieces of knowing must be considered. These ones are able to keep the whole process in limits. The set consists of common rules of using eLearning including methods of creating e-courses and standardization. The paper is focused on the discussion of understanding the notion of electronic education course and its formal description in context of pedagogic and didactic needs and standardization. The result is a basic model of eLearning course and its formaliza
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
61-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—