Metody strategického rozhodování v řízení podnikatelských subjektů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00097216" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00097216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methods Of Strategic Decision-Making In The Management Of Entrepreneurial Subject
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of the MSM 6215648904 (Brno, 2005) researches with their applications in enterprise practice, in the sphere of strategic control of enterprise management focused on the methods of decision-making enabling an enterprise to respond to changes in the entrepreneurial environment. Rapid changes, principally in the external environment, require of the business management to select new approaches and methods of decision-making and to have a well conceived algorithm enabling a flexible response to customers' wishes.. Within the foregoing complicated scope of business, methodical procedures were formulated in the research for marketing activities, inventory management, quality management, and the system to motivate managers and employees. The paper follows up with the results published in scientific magazines and presented at scientific conferences, mainly IAES (Paris, 2002), CAU PEF Prague (2002-2003), SAU FEM Nitra (2002-2004), and Agriculture Economics (IV/2001
Název v anglickém jazyce
Methods Of Strategic Decision-Making In The Management Of Entrepreneurial Subject
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of the MSM 6215648904 (Brno, 2005) researches with their applications in enterprise practice, in the sphere of strategic control of enterprise management focused on the methods of decision-making enabling an enterprise to respond to changes in the entrepreneurial environment. Rapid changes, principally in the external environment, require of the business management to select new approaches and methods of decision-making and to have a well conceived algorithm enabling a flexible response to customers' wishes.. Within the foregoing complicated scope of business, methodical procedures were formulated in the research for marketing activities, inventory management, quality management, and the system to motivate managers and employees. The paper follows up with the results published in scientific magazines and presented at scientific conferences, mainly IAES (Paris, 2002), CAU PEF Prague (2002-2003), SAU FEM Nitra (2002-2004), and Agriculture Economics (IV/2001
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Central European Agriculture
ISSN
1332-9049
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
567-602
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—