Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny spotřebitelského chování u masa a masných produktů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098160" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in meat and meat products consumers behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the later half of 1990s, the meat consumption in most of the countries of Central and Eastern Europe started to grow and this trend still continues. In many countries, poultry meat consolidated its position in the market compared to other kinds of meat (in the majority of the analysed countries, poultry meat had gained greater share in the market at the expense of other kinds of meat.) The meat market in Central and Eastern Europe was very much influenced by the developments in the world's meat market which, in the past twenty years, had shown substantial growth. This growth had been brought about by many factors, among them being growth in the world's population (Asia, South America) and increased meat consumption per capita due to higher population income and standard of life. After thirty years of growth, meat consumption first dropped in 2001. It was mainly due to lower consumption of beef related to apprehension for the BSE -- "mad cow" decease. The decline in the beef consumpt

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in meat and meat products consumers behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    In the later half of 1990s, the meat consumption in most of the countries of Central and Eastern Europe started to grow and this trend still continues. In many countries, poultry meat consolidated its position in the market compared to other kinds of meat (in the majority of the analysed countries, poultry meat had gained greater share in the market at the expense of other kinds of meat.) The meat market in Central and Eastern Europe was very much influenced by the developments in the world's meat market which, in the past twenty years, had shown substantial growth. This growth had been brought about by many factors, among them being growth in the world's population (Asia, South America) and increased meat consumption per capita due to higher population income and standard of life. After thirty years of growth, meat consumption first dropped in 2001. It was mainly due to lower consumption of beef related to apprehension for the BSE -- "mad cow" decease. The decline in the beef consumpt

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    BICABR 2006

  • ISBN

    80-7157-985-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    93-94

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku