Úloha distribuce v marketingu zemědělských a potravinářských produktů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098397" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Distribution in Marketing of Agricultural and Food products
Popis výsledku v původním jazyce
Distribution is a basic activity in the marketing of goods and services. It has been a core element of marketing theory right from the beginning. Indeed, one of the first scientific papers on marketing was entitled "Some problems in market distribution"(Shaw, 1912). Distribution has become a marketing activity that is integrated in a total marketing plan. It is concerned, among other things, with the choice of a marketing channel, logistical planning, and relationships with clients. In this paper the distribution of agricultural and food products, both basic characteristics and evolution, is analysed. Attention will be paid to the role of wholesale and retail companies in agro-food marketing.
Název v anglickém jazyce
The Role of Distribution in Marketing of Agricultural and Food products
Popis výsledku anglicky
Distribution is a basic activity in the marketing of goods and services. It has been a core element of marketing theory right from the beginning. Indeed, one of the first scientific papers on marketing was entitled "Some problems in market distribution"(Shaw, 1912). Distribution has become a marketing activity that is integrated in a total marketing plan. It is concerned, among other things, with the choice of a marketing channel, logistical planning, and relationships with clients. In this paper the distribution of agricultural and food products, both basic characteristics and evolution, is analysed. Attention will be paid to the role of wholesale and retail companies in agro-food marketing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Medzinárodné vedecké dni 2006
ISBN
80-8069-704-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
646-653
Název nakladatele
Slovenská poĺnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
17. 5. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—