Vývoj soupeření v českém pivovarnictví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00107039" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00107039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Rivalry of Czech Breweries
Popis výsledku v původním jazyce
Paper analyzes competition of Czech breweries from the viewpoint of general factors influencing competitive rivalry identified by Porter. Rivalry is evaluated as intensive namely because of the growing concentration of the industry (five biggest groups serving almost three quarters of the market), market stagnation (domestic consumption has been on the level of 160 litres of beer per capita for almost thirty years), and the size of capacity augmentation. On the other hand, the rivalry can be decreased by differentiation, which seems to be the major source of potential competitive advantage in this industry. It can also be achieved by exploiting the potential of foreign markets, where the demand for Czech beers still grows, and a lot of breweries realize this (including those with annual production lower than 100 thous. hl). Paper is a part of solution of the research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
Název v anglickém jazyce
Development of Rivalry of Czech Breweries
Popis výsledku anglicky
Paper analyzes competition of Czech breweries from the viewpoint of general factors influencing competitive rivalry identified by Porter. Rivalry is evaluated as intensive namely because of the growing concentration of the industry (five biggest groups serving almost three quarters of the market), market stagnation (domestic consumption has been on the level of 160 litres of beer per capita for almost thirty years), and the size of capacity augmentation. On the other hand, the rivalry can be decreased by differentiation, which seems to be the major source of potential competitive advantage in this industry. It can also be achieved by exploiting the potential of foreign markets, where the demand for Czech beers still grows, and a lot of breweries realize this (including those with annual production lower than 100 thous. hl). Paper is a part of solution of the research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí
ISBN
978-80-86633-85-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
206-210
Název nakladatele
MSD, spol. s r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 3. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—