Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj soupeření v českém pivovarnictví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00107039" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00107039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Rivalry of Czech Breweries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper analyzes competition of Czech breweries from the viewpoint of general factors influencing competitive rivalry identified by Porter. Rivalry is evaluated as intensive namely because of the growing concentration of the industry (five biggest groups serving almost three quarters of the market), market stagnation (domestic consumption has been on the level of 160 litres of beer per capita for almost thirty years), and the size of capacity augmentation. On the other hand, the rivalry can be decreased by differentiation, which seems to be the major source of potential competitive advantage in this industry. It can also be achieved by exploiting the potential of foreign markets, where the demand for Czech beers still grows, and a lot of breweries realize this (including those with annual production lower than 100 thous. hl). Paper is a part of solution of the research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Rivalry of Czech Breweries

  • Popis výsledku anglicky

    Paper analyzes competition of Czech breweries from the viewpoint of general factors influencing competitive rivalry identified by Porter. Rivalry is evaluated as intensive namely because of the growing concentration of the industry (five biggest groups serving almost three quarters of the market), market stagnation (domestic consumption has been on the level of 160 litres of beer per capita for almost thirty years), and the size of capacity augmentation. On the other hand, the rivalry can be decreased by differentiation, which seems to be the major source of potential competitive advantage in this industry. It can also be achieved by exploiting the potential of foreign markets, where the demand for Czech beers still grows, and a lot of breweries realize this (including those with annual production lower than 100 thous. hl). Paper is a part of solution of the research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí

  • ISBN

    978-80-86633-85-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    206-210

  • Název nakladatele

    MSD, spol. s r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 3. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku