Potenciál využití technologií platformy Web 2.0 v e-commerce projektech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113701" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potenciál využití technologií platformy Web 2.0 v e-commerce projektech
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem Web 2.0 označuje druhou generaci internetových služeb, která uživatelům umožňuje spoluvytvářet a sdílet informace novým způsobem. Na oblast Webu 2.0 v návaznosti na e-commerce lze nahlížet ze dvou úhlů. Z hlediska technologického by bylo možné podznačku Web 2.0 zařadit e-commerce projekty využívající nové technologie (AJAX, RSS, podcasting apod.), které umožňují jednoduchých způsobem doručovat informace rychle, často a přímo k cílovým zákaznickým skupinám. Z uživatelského hlediska však technologické řešení není tím nejdůležitějším, podstatná je především možnost personalizace, uživatelský komfort a zákaznická podpora. Pod značku Web 2.0 pak spadají takové e-commerce projekty, které používají principy namířené co nejvíce k uživatelům služeb a případně nechávají samotné uživatele, aby se sami podíleli na obsahu či tvorbě webu. Příspěvek se zabývá technologiemi a principy spadajícími pod koncept Webu 2.0 a diskutuje možné přínosy a případná rizika jejich využití v e-commerce projek
Název v anglickém jazyce
The potential benefits of using Web 2.0 technologies in e-commerce projects
Popis výsledku anglicky
The phrase Web 2.0 refers to the second generation of internet services, which facilitate collaboration and sharing between users. The Web 2.0 concept can be considered from different viewpoints. From the technology point of view the label Web 2.0 couldbe applied to the e-commerce projects, where the above mentioned technologies are used, that enable to pass along the information fast, frequently and directly to the target customer group. From the user point of view the technical solution is not the most important. However, the possibility of personalization, user friendliness and support are highly appreciated. The Web 2.0 phrase could refer to the kind of e-commerce projects that focus mainly on the costumers of the services and perhaps let them cooperate on contents or development of the website. This paper focuses on the technologies and methods that come under the Web 2.0 concept and describes some of the possible benefits and risks of using them in e-commerce projects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Obchod a spotřebitel '07
ISBN
978-80-7302-131-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
51-52
Název nakladatele
Konvoj
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
5. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—