Vyjednávací vliv kupujících v českém pivovarnictví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115356" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115356 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyjednávací vliv kupujících v českém pivovarnictví
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na odvětví pivovarnictví v ČR a analyzuje vyjednávací vliv kupujících v tomto odvětví. Metodika vychází z Porterova modelu hybných sil konkurence v odvětví, který uvádí osm specifických faktorů, kterým je třeba věnovat pozornost připosuzování vyjednávacího vlivu kupujících. České pivovarnictví je hodnoceno jako odvětví, vůči kterému mají kupující velkou vyjednávací sílu, což se projevuje tlakem na pivovary a snižuje jejich možné zisky. Vývoj jednotlivých vlivů je však velmi dynamický a je třeba ho neustále sledovat, abychom získali lepší obraz možných změn v budoucnosti. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904.
Název v anglickém jazyce
Bargaining power of buyers in Czech brewing industry
Popis výsledku anglicky
Paper focuses on brewing industry in the Czech Republic, and it analyzes bargaining power of buyers towards this industry. Methodology comes from Porter's model of movement forces of competition, which suggests eight specific factors to be evaluated within bargaining power of buyers. Czech brewing industry is evaluated as an industry, where buyers have a high bargaining power, which projects into a pressure on breweries and limits on their possible profits. Development of particular influences, though,is very dynamic and has to be continuously monitored in order to achieve a better picture of possible changes in the future. The paper is a part of solution of the research plan of the FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing v teórii, výskume a praxi
ISBN
978-80-8069-957-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
216-220
Název nakladatele
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Vydavateľské a edičné stredisko SPU v Nitre
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—