Vliv globalizace na vyjednávací sílu odběratelů mlékárenského průmyslu v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F03%3A11200037" target="_blank" >RIV/62156489:_____/03:11200037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv globalizace na vyjednávací sílu odběratelů mlékárenského průmyslu v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek analyzuje vliv globalizace maloobchodního trhu potravin na vyjednávací sílu odběratelů mlékárenského průmyslu v České republice. Globalizace českého maloobchodu je v současné době jedna z nejvyšších v Evropě. Obchodní řetězce 10 největších obchodních společností dosáhly v roce 2001 70 % podílu na maloobchodním trhu s potravinami. Proces globalizace zvyšuje míru koncentrovanosti odběratelů, dochází k růstu podílu obchodních řetězců nadnárodních společností na českém trhu, čímž se zvyšuje objemmlékárenské produkce realizované prostřednictvím této skupiny odběratelů, díky své pozici na trhu obchodní řetězce vytváří přechodové náklady pro mlékárenské podniky. Globalizace maloobchodní sítě potravin významně posiluje vyjednávací pozici odběratelůmlékárenského průmyslu, především vyjednávací pozici skupiny obchodních řetězců. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně GA MSM 431100007, MŠMT 1999-2003.
Název v anglickém jazyce
Influence of globalization on bargaining power of buyers in the dairy industry in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Paper analyses influence of globalization of food retail trade on bargaining power of buyers in the dairy industry in the Czech Republic. Globalization of the Czech retail trade is the highest in the Europe at present. Trade networks of TOP 10 trading companies reached 70 % of the food retail market in 2001. Globalization increases concentration rate of buyers; the size of dairy production (which is sold in the trade networks of transnational companies) goes up considering to increasing share of transnational companies on the Czech market. Globalization of food retail trade intensifies bargaining power of buyers in the dairy industry in the Czech Republic, especially bargaining power of trade networks of transnational companies. The paper is a part ofsolution of the research plan of the FBE MUAF in Brno, No. GAMSM 431100007.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podniky v podmínkách procesu globalizace a integrace
ISBN
83-88402-52-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
43-52
Název nakladatele
Górnoslaska wyzsza szkola handlowa Katowice
Místo vydání
Górnoslaska wyzsza szkola handlowa Katowice
Místo konání akce
Vysoká škola báňská-Technická univerzita, Ostrav
Datum konání akce
24. 4. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—