Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv globalizace na vyjednávací sílu odběratelů mlékárenského průmyslu v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F03%3A11200037" target="_blank" >RIV/62156489:_____/03:11200037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv globalizace na vyjednávací sílu odběratelů mlékárenského průmyslu v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek analyzuje vliv globalizace maloobchodního trhu potravin na vyjednávací sílu odběratelů mlékárenského průmyslu v České republice. Globalizace českého maloobchodu je v současné době jedna z nejvyšších v Evropě. Obchodní řetězce 10 největších obchodních společností dosáhly v roce 2001 70 % podílu na maloobchodním trhu s potravinami. Proces globalizace zvyšuje míru koncentrovanosti odběratelů, dochází k růstu podílu obchodních řetězců nadnárodních společností na českém trhu, čímž se zvyšuje objemmlékárenské produkce realizované prostřednictvím této skupiny odběratelů, díky své pozici na trhu obchodní řetězce vytváří přechodové náklady pro mlékárenské podniky. Globalizace maloobchodní sítě potravin významně posiluje vyjednávací pozici odběratelůmlékárenského průmyslu, především vyjednávací pozici skupiny obchodních řetězců. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně GA MSM 431100007, MŠMT 1999-2003.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of globalization on bargaining power of buyers in the dairy industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Paper analyses influence of globalization of food retail trade on bargaining power of buyers in the dairy industry in the Czech Republic. Globalization of the Czech retail trade is the highest in the Europe at present. Trade networks of TOP 10 trading companies reached 70 % of the food retail market in 2001. Globalization increases concentration rate of buyers; the size of dairy production (which is sold in the trade networks of transnational companies) goes up considering to increasing share of transnational companies on the Czech market. Globalization of food retail trade intensifies bargaining power of buyers in the dairy industry in the Czech Republic, especially bargaining power of trade networks of transnational companies. The paper is a part ofsolution of the research plan of the FBE MUAF in Brno, No. GAMSM 431100007.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Podniky v podmínkách procesu globalizace a integrace

  • ISBN

    83-88402-52-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Název nakladatele

    Górnoslaska wyzsza szkola handlowa Katowice

  • Místo vydání

    Górnoslaska wyzsza szkola handlowa Katowice

  • Místo konání akce

    Vysoká škola báňská-Technická univerzita, Ostrav

  • Datum konání akce

    24. 4. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku