Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obchod a aspekty obchodní činnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115389" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obchod a aspekty obchodní činnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obchod, obchodování a obchodní činnost jsou v tržní ekonomice frekventované pojmy. Opodstatnění pro ně nacházíme ve výrobní sféře, sféře užití a především v propojování jednotlivých částí globalizujícího se světa. Monografie zpracovaná kolektivem autorůÚstavu marketingu a obchodu PEF Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně přibližuje dominantní postavení obchodu v Evropské unii a národním hospodářství, vymezuje teoretickou podstatu obchodu, zabývá se dodavatelskými řetězci v potravinářských vertikálách, jako propojovacími články mezi účastníky obchodních vztahů. Ukazuje na konstrukci ceny v maloobchodě i ve výrobních podnicích, přibližuje vztahy v prodejních jednotkách obchodních řetězců. Současně pojednává o obchodních značkách, jejich významu pro spotřebitele, jako garancí za standardně prodávané kvalitní zboží.Zvláště si všímá významu obchodní značky Klasa pro spotřebitele i celkovou propagaci českých potravin na zahraničních trzích.

  • Název v anglickém jazyce

    Trade and Aspects of Business Activities

  • Popis výsledku anglicky

    Trade, trading and business activities are common terms in the market economy. We can find their foundation in the production sphere and joint areas of globalized world. The dominant role of trade in the European Union and national economy is presented in the monograph compiled by the composite authors from the Department of Marketing and Trade, Faculty of Business and Economics, Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno. Authors specify theoretical foundations of trade. They deal with supply chains in food verticals as a link between business relations participants. Authors also show a construction of price both in retail and production companies. They emphasize the importance of the trade mark Klasa in the field of promotion of the Czechproducts on foreign markets.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7392-015-9

  • Počet stran knihy

    76

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy