Obchod a aspekty obchodní činnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115389" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obchod a aspekty obchodní činnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Obchod, obchodování a obchodní činnost jsou v tržní ekonomice frekventované pojmy. Opodstatnění pro ně nacházíme ve výrobní sféře, sféře užití a především v propojování jednotlivých částí globalizujícího se světa. Monografie zpracovaná kolektivem autorůÚstavu marketingu a obchodu PEF Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně přibližuje dominantní postavení obchodu v Evropské unii a národním hospodářství, vymezuje teoretickou podstatu obchodu, zabývá se dodavatelskými řetězci v potravinářských vertikálách, jako propojovacími články mezi účastníky obchodních vztahů. Ukazuje na konstrukci ceny v maloobchodě i ve výrobních podnicích, přibližuje vztahy v prodejních jednotkách obchodních řetězců. Současně pojednává o obchodních značkách, jejich významu pro spotřebitele, jako garancí za standardně prodávané kvalitní zboží.Zvláště si všímá významu obchodní značky Klasa pro spotřebitele i celkovou propagaci českých potravin na zahraničních trzích.
Název v anglickém jazyce
Trade and Aspects of Business Activities
Popis výsledku anglicky
Trade, trading and business activities are common terms in the market economy. We can find their foundation in the production sphere and joint areas of globalized world. The dominant role of trade in the European Union and national economy is presented in the monograph compiled by the composite authors from the Department of Marketing and Trade, Faculty of Business and Economics, Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno. Authors specify theoretical foundations of trade. They deal with supply chains in food verticals as a link between business relations participants. Authors also show a construction of price both in retail and production companies. They emphasize the importance of the trade mark Klasa in the field of promotion of the Czechproducts on foreign markets.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7392-015-9
Počet stran knihy
76
Název nakladatele
MSD
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—