Aplikace metodologie marketingového výzkumu na spotřebitelské chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00120886" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00120886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace metodologie marketingového výzkumu na spotřebitelské chování
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na metodologické zhodnocení marketingového výzkumu jako prostředku analýzy spotřebitelského chování. Podstatou marketingového výzkumu je poskytovat relevantní, objektivní a aktuální informace využitelné pro minimalizaci rizik v rozhodovacím procesu. Výsledky marketingového výzkumu se taktéž využívají v oblasti reklamy, při vývoji produktu, stanovení ceny a jeho distribuce, při analýze spotřebitele nebo konkurence. V úvodu příspěvku jsou nastíněny obecné principy a postupy, které jenutno dodržovat při přípravě a tvorbě marketingového výzkumu. Dále jsou analyzovány etapy výzkumného procesu a popsáno využití kvantitativních metod při zpracování analýzy spotřebitelského chování s důrazem na aplikaci metody dotazování požadavky na tvorbu dotazníku, výhody a nevýhody metody dotazování. Příspěvek vzniká jako součást řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904.
Název v anglickém jazyce
Application of the Methodology of Marketing Research on Consumers Behavior
Popis výsledku anglicky
The paper targets the methodological evaluation of marketing research as a tool of consumer behavior analysis. The principle of marketing research is to provide relevant, objective and actual information, which can be used for minimalisation of risk in decision making process. The outcome of the research is also used at advertisement, product progress, price making and distribution, at analysis of consumer and competition. At the beginning of the paper the general principals and procedure, which have tobe kept at preparation and creation of marketing research, are foreshowed. Next there are analyzed research process stages and usage of quantitative methods in elaboration of consumer behavior analysis with the accent on application of the questioning method, claims on questionnaire making, advantages and disadvantages of questioning. The paper is a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzinárodné vedecké dni 2008
ISBN
978-80-552-0061-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
SPU Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—