Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace metodologie marketingového výzkumu na spotřebitelské chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00120886" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00120886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace metodologie marketingového výzkumu na spotřebitelské chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na metodologické zhodnocení marketingového výzkumu jako prostředku analýzy spotřebitelského chování. Podstatou marketingového výzkumu je poskytovat relevantní, objektivní a aktuální informace využitelné pro minimalizaci rizik v rozhodovacím procesu. Výsledky marketingového výzkumu se taktéž využívají v oblasti reklamy, při vývoji produktu, stanovení ceny a jeho distribuce, při analýze spotřebitele nebo konkurence. V úvodu příspěvku jsou nastíněny obecné principy a postupy, které jenutno dodržovat při přípravě a tvorbě marketingového výzkumu. Dále jsou analyzovány etapy výzkumného procesu a popsáno využití kvantitativních metod při zpracování analýzy spotřebitelského chování s důrazem na aplikaci metody dotazování požadavky na tvorbu dotazníku, výhody a nevýhody metody dotazování. Příspěvek vzniká jako součást řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the Methodology of Marketing Research on Consumers Behavior

  • Popis výsledku anglicky

    The paper targets the methodological evaluation of marketing research as a tool of consumer behavior analysis. The principle of marketing research is to provide relevant, objective and actual information, which can be used for minimalisation of risk in decision making process. The outcome of the research is also used at advertisement, product progress, price making and distribution, at analysis of consumer and competition. At the beginning of the paper the general principals and procedure, which have tobe kept at preparation and creation of marketing research, are foreshowed. Next there are analyzed research process stages and usage of quantitative methods in elaboration of consumer behavior analysis with the accent on application of the questioning method, claims on questionnaire making, advantages and disadvantages of questioning. The paper is a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Medzinárodné vedecké dni 2008

  • ISBN

    978-80-552-0061-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    SPU Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku