Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující chování spotřebitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125092" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing consumer behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of article is to understand influence of factors biasing purchase decisions connected with measurement of consumers' involvement. Consumption expenditures are purposefully subdivided according to the classification made by Statistical Officeof the European Communities. Performed survey showed that the most important factors biasing purchases of all commodity groups are products' characteristics and perceived quality. Together with these goes factor price, nevertheless for example for commodity group health price didn't appear in scale of perceived importance at all. Factor necessity of need proved to be significant for decision making about purchase of all commodities with the exception of alcoholic drinks and tobacco and recreation. Former experience compared to that isn't crucial for clothing and footwear and housing equipment and contents. For alcoholic drinks and tobacco has notably approved also factor brand. These analyses enable disclosure of rules of consumer deci

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing consumer behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of article is to understand influence of factors biasing purchase decisions connected with measurement of consumers' involvement. Consumption expenditures are purposefully subdivided according to the classification made by Statistical Officeof the European Communities. Performed survey showed that the most important factors biasing purchases of all commodity groups are products' characteristics and perceived quality. Together with these goes factor price, nevertheless for example for commodity group health price didn't appear in scale of perceived importance at all. Factor necessity of need proved to be significant for decision making about purchase of all commodities with the exception of alcoholic drinks and tobacco and recreation. Former experience compared to that isn't crucial for clothing and footwear and housing equipment and contents. For alcoholic drinks and tobacco has notably approved also factor brand. These analyses enable disclosure of rules of consumer deci

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural economics : Zemědělská ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus