Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00132157" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00132157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) bylo zjištěno, že nové podnikatelské prostředí podnikatelských subjektů České republiky je zásadním způsobem ovlivňováno jejím vstupem do Evropské unie, a to zejména působením faktorů externího prostředí. Konkurenční výhodu získávají podnikatelské subjekty, které se zeměmi EU a ostatními zeměmi světa již dříve obchodovaly. U nich jsou dobré předpoklady pro rozšíření dosavadních aktivit zejména po zrušení dřívějších ochranářských opatření EU. Cílem vědeckého příspěvku je uvedení vybraných charakteristik hodnocení podniků na trzích EU, Latinské Ameriky, Indie, Ruska, Běloruska a Ukrajiny, a to podle metodiky Miles, R. a Snow,Ch. Dále je provedeno hodnocení strategického rozhodování vybraných podniků metodami Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE maticemi. Výsledky výzkumu byly ověřeny v praxi podnikatelských subjektů.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategical Decision Making of Business Management in the Foreign Trade

  • Popis výsledku anglicky

    In the presented research MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) was found, that new business environment of business subjects in the Czech Republic is in the significant way affected with the accession of this country to the European Union, namely with effects of external environment factors. Competitive advantage can take the business units, which already have made business with EU and other countries. They have good prerequisites to expand their previous business activities, especially with cancellation offormer protecting measures of EU. The goal of presented contribution is to show results of chosen characteristics of evaluation of enterprises on the EU-markets, Latin America-, India-, Russia-, Belarus- and Ukraine-markets, namely according to the methodology of Miles, R. and Snow,Ch. There was also made analysis of strategical decision making of chosen companies with the methods Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE matrixes. Conclusions of the research were verified in practise o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management, Economics and Business Development in the New European Conditions

  • ISBN

    978-80-7204-582-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    CERM

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku