Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00132157" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00132157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) bylo zjištěno, že nové podnikatelské prostředí podnikatelských subjektů České republiky je zásadním způsobem ovlivňováno jejím vstupem do Evropské unie, a to zejména působením faktorů externího prostředí. Konkurenční výhodu získávají podnikatelské subjekty, které se zeměmi EU a ostatními zeměmi světa již dříve obchodovaly. U nich jsou dobré předpoklady pro rozšíření dosavadních aktivit zejména po zrušení dřívějších ochranářských opatření EU. Cílem vědeckého příspěvku je uvedení vybraných charakteristik hodnocení podniků na trzích EU, Latinské Ameriky, Indie, Ruska, Běloruska a Ukrajiny, a to podle metodiky Miles, R. a Snow,Ch. Dále je provedeno hodnocení strategického rozhodování vybraných podniků metodami Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE maticemi. Výsledky výzkumu byly ověřeny v praxi podnikatelských subjektů.
Název v anglickém jazyce
Strategical Decision Making of Business Management in the Foreign Trade
Popis výsledku anglicky
In the presented research MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) was found, that new business environment of business subjects in the Czech Republic is in the significant way affected with the accession of this country to the European Union, namely with effects of external environment factors. Competitive advantage can take the business units, which already have made business with EU and other countries. They have good prerequisites to expand their previous business activities, especially with cancellation offormer protecting measures of EU. The goal of presented contribution is to show results of chosen characteristics of evaluation of enterprises on the EU-markets, Latin America-, India-, Russia-, Belarus- and Ukraine-markets, namely according to the methodology of Miles, R. and Snow,Ch. There was also made analysis of strategical decision making of chosen companies with the methods Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE matrixes. Conclusions of the research were verified in practise o
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Management, Economics and Business Development in the New European Conditions
ISBN
978-80-7204-582-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
CERM
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 5. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—