Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demand development of wine market of Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00141894" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00141894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand development of wine market of Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyzes data on the development of the main factors of the demand for wine and wine consumption in Czech Republic. The average annual wine consumption, one of the wine demand factors, grew between1991 and 2007 from 14.8 l to 17.5 l per capita. Following this trend, we can expect average annual wine consumption 18.0 l per capita in year 2010. Positive feature of this development is also the fact, that there grows a demand for quality wines. At the same time, also there grows also consumptionof the lower quality, cheap wines packed in boxes or PET bottles. Continuously growing tendency can be noticed also in the red-wine consumption. This change of consumer preferences has significantly influenced the growth of the share of the red varietiesin new-planted vineyards. The taste and preferences of consumers have been changing, that means, that consumers are the ones who decide about the wine quality and not producers. Only consumers know, "I like this wine and so I spend money

  • Název v anglickém jazyce

    Demand development of wine market of Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyzes data on the development of the main factors of the demand for wine and wine consumption in Czech Republic. The average annual wine consumption, one of the wine demand factors, grew between1991 and 2007 from 14.8 l to 17.5 l per capita. Following this trend, we can expect average annual wine consumption 18.0 l per capita in year 2010. Positive feature of this development is also the fact, that there grows a demand for quality wines. At the same time, also there grows also consumptionof the lower quality, cheap wines packed in boxes or PET bottles. Continuously growing tendency can be noticed also in the red-wine consumption. This change of consumer preferences has significantly influenced the growth of the share of the red varietiesin new-planted vineyards. The taste and preferences of consumers have been changing, that means, that consumers are the ones who decide about the wine quality and not producers. Only consumers know, "I like this wine and so I spend money

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enometrics XVI. 1. vyd. Collioure: vdqs Namur, 2009.

  • ISBN

  • ISSN

    1974-4730

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VDQS

  • Místo vydání

    eum edizoni universita di macerata

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku