Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příležitosti a hrozby na trhu vína v ČR.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109880" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of selected demand factors of wine market of the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper analyzes data such as development of the wine consumption and wine production in the Czech Republic collected in the last 15 years. The average annual wine consumption in Czech Republic was 16 l per capita and production was 46 hl per hectare. Paper concentrates on identification of the main opportunity of the wine market and on identification of the main threat of the same market as well. Both analyses of threats and opportunities are based on daily admissible ration of alcohol and on consumptionof other alcoholic drinks. The average annual ethanol consumption in Czech Republic was 29.8 g per capita. The main opportunity is segment of beer consumers and disproportion of the wine consumption and production. The paper is a part of solution of theresearch plan of FBE MUAF in Brno, No. 6215648904

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of selected demand factors of wine market of the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    Paper analyzes data such as development of the wine consumption and wine production in the Czech Republic collected in the last 15 years. The average annual wine consumption in Czech Republic was 16 l per capita and production was 46 hl per hectare. Paper concentrates on identification of the main opportunity of the wine market and on identification of the main threat of the same market as well. Both analyses of threats and opportunities are based on daily admissible ration of alcohol and on consumptionof other alcoholic drinks. The average annual ethanol consumption in Czech Republic was 29.8 g per capita. The main opportunity is segment of beer consumers and disproportion of the wine consumption and production. The paper is a part of solution of theresearch plan of FBE MUAF in Brno, No. 6215648904

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    304-311

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus