Příležitosti a hrozby na trhu vína v ČR.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109880" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of selected demand factors of wine market of the Czech republic
Popis výsledku v původním jazyce
Paper analyzes data such as development of the wine consumption and wine production in the Czech Republic collected in the last 15 years. The average annual wine consumption in Czech Republic was 16 l per capita and production was 46 hl per hectare. Paper concentrates on identification of the main opportunity of the wine market and on identification of the main threat of the same market as well. Both analyses of threats and opportunities are based on daily admissible ration of alcohol and on consumptionof other alcoholic drinks. The average annual ethanol consumption in Czech Republic was 29.8 g per capita. The main opportunity is segment of beer consumers and disproportion of the wine consumption and production. The paper is a part of solution of theresearch plan of FBE MUAF in Brno, No. 6215648904
Název v anglickém jazyce
Analysis of selected demand factors of wine market of the Czech republic
Popis výsledku anglicky
Paper analyzes data such as development of the wine consumption and wine production in the Czech Republic collected in the last 15 years. The average annual wine consumption in Czech Republic was 16 l per capita and production was 46 hl per hectare. Paper concentrates on identification of the main opportunity of the wine market and on identification of the main threat of the same market as well. Both analyses of threats and opportunities are based on daily admissible ration of alcohol and on consumptionof other alcoholic drinks. The average annual ethanol consumption in Czech Republic was 29.8 g per capita. The main opportunity is segment of beer consumers and disproportion of the wine consumption and production. The paper is a part of solution of theresearch plan of FBE MUAF in Brno, No. 6215648904
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
304-311
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—