Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příležitosti a hrozby na trhu vína v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00108301" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00108301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příležitosti a hrozby na trhu vína v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje analýze 15leté časové řady ukazatelů, charakterizujících vývoj spotřeby a tuzemské výroby vína v ČR. Průměrná roční spotřeba vína za toto období činila 16 l na 1 obyvatele a produkce 46 hl na hektar a lze očekávat mírný pokles v příštích letech. V závěru se pak příspěvek s ohledem na přípustnou denní, zdravotně nezávadnou dávku alkoholu a spotřebu ostatních alkoholických nápojů koncentruje na identifikaci nejvýznamnější příležitosti a zároveň s vzhledem k současné situaci i možné hrozby na trhu vína v ČR. Průměrná roční spotřeba etanolu činila v ČR 29,8 g na 1 obyvatele. Příspěvek identifikuje příležitost pro navýšení spotřeby vín nejen v segmentu spotřebitelů piva aj., ale zejména pak ve spotřebě vína, nepokryté domácí produkcí. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně č.GAMSM 6215648904.

  • Název v anglickém jazyce

    OPPORTUNITIES AND TREATS OF THE WINE MARKET OF CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Paper analyzes data such as development of the wine consumption and wine production in the Czech Republic collected in the last 15 years. The average annual wine consumption in Czech Republic was 16 l per capita and production was 46 hl per hectare. Paper concentrates on identification of the main opportunity of the wine market and on identification of the main threat of the same market as well. Both analyses of threats and opportunities are based on daily admissible ration of alcohol and on consumptionof other alcoholic drinks. The average annual ethanol consumption in Czech Republic was 29.8 g per capita. The main opportunity is segment of beer consumers and disproportion of the wine consumption and production. The paper is a part of solution of theresearch plan of FBE MUAF in Brno, No. 6215648904

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí

  • ISBN

    978-80-86633-85-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    121-127

  • Název nakladatele

    MSD, spol. s r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 3. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku