Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decision Support Portal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00144511" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00144511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decision Support Portal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the contents of a web based portal with tools that can be used during research and in education process. The decision portal incorporates several decision support tools that include Analytical Hierarchy Process, Conjoint analysis, Bassmodel, spreadsheet decision support, calculation of Customer Satisfaction Index. The aim is to get students familiar with the techniques that are used during marketing decision making with DSS support and thus get better understanding of marketing management process. The tools that don't need to be applied only to particular domain can be used in other courses for demonstration of decision making techniques and for evaluating various alternatives in students' projects.

  • Název v anglickém jazyce

    Decision Support Portal

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the contents of a web based portal with tools that can be used during research and in education process. The decision portal incorporates several decision support tools that include Analytical Hierarchy Process, Conjoint analysis, Bassmodel, spreadsheet decision support, calculation of Customer Satisfaction Index. The aim is to get students familiar with the techniques that are used during marketing decision making with DSS support and thus get better understanding of marketing management process. The tools that don't need to be applied only to particular domain can be used in other courses for demonstration of decision making techniques and for evaluating various alternatives in students' projects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICL 2009 Proceedings

  • ISBN

    978-3-89958-481-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Association of Online Engineering

  • Místo vydání

    Wien

  • Místo konání akce

    Villach/Rakousko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku