Spotrebiteľ a rozhodovací proces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00150149" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00150149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotrebiteľ a rozhodovací proces
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá aplikací klasických teoretických poznatků o rozhodovacím procesu na spotřebitelskou oblast. Východiskem je vymezení rozhodovacího procesu, včetně veškerých jeho prvků a základní typologické klasifikace. S důrazem na specifika spotřebitelské oblasti je rozebrána struktura rozhodovacího procesu, sestávající z vymezení problému a vydefinování požadovaného stavu, analýzy faktorů rozhodování a určení rozhodovacích kritérií, určení pravidel rozhodování, rozponání a tvorby variant, jejich vyhodnocení, formulace a přijetí rozhodnutí a na závěr samotná implementace tohoto rozhodnutí, následovaná vyhodnocením úspěšnosti dosažení cíle. V závěru kapitoly autoři představují některé z perspektivně se jevících, moderních přístupů k analýze procesupřijímání spotřebitelských rozhodnutí.
Název v anglickém jazyce
Consumer's decision making process
Popis výsledku anglicky
Article deals with the classical decision making theory application. Targeted scientific field is the consumer decision making sphere. Theoretical resource of the publication is the decision making process delimitation. This includes all it's common elements and the basic typological classification. With the emphasis put on consumer sphere the structure of a decision making and decision taking process has been analyzed. It consists of the problem delimitation and identification of the desired ending state. Furthermore it comprises the analysis of relevant factors and decision making criteria, setting the rules of the process, decision alternatives identification and creation, evaluation of set alternatives, formulation of the decision and it's execution. Finally the implementation of all aspect of executed decision and evaluation of the satisfaction level achieved. In the conclusion of the chapter authors introduce some prospective modern approaches to the consumer decision making proc
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Európsky spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie
ISBN
978-80-552-0318-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Počet stran knihy
219
Název nakladatele
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Nitra
Kód UT WoS kapitoly
—