Advertising as a possible determinant of private consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00155400" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00155400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advertising as a possible determinant of private consumption
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this paper is to examine a potential influence of advertising on private consumption as one of the factors that determine consumption. GDP (DPI), interest rates, but also advertising may be considered as important factors that can accelerate the development or change the direction of development of private consumption. A debate on effects of these factors is carried on in the paper. Determinants of advertising expenses as well as potential influence of advertising on private consumptionwill be studied. This general theme will be specified under conditions of American economy and examined during a period of almost 80 years (1929-2008). The GLS method of estimation with application of Cochrane-Orcutt regression demonstrates that advertising is not an important variable of private consumption at aggregate level on the contrary to DPI and private savings.
Název v anglickém jazyce
Advertising as a possible determinant of private consumption
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to examine a potential influence of advertising on private consumption as one of the factors that determine consumption. GDP (DPI), interest rates, but also advertising may be considered as important factors that can accelerate the development or change the direction of development of private consumption. A debate on effects of these factors is carried on in the paper. Determinants of advertising expenses as well as potential influence of advertising on private consumptionwill be studied. This general theme will be specified under conditions of American economy and examined during a period of almost 80 years (1929-2008). The GLS method of estimation with application of Cochrane-Orcutt regression demonstrates that advertising is not an important variable of private consumption at aggregate level on the contrary to DPI and private savings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2010
ISBN
978-80-7375-385-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 3. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—