Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advertising as a possible determinant of private consumption

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00155400" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00155400 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advertising as a possible determinant of private consumption

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to examine a potential influence of advertising on private consumption as one of the factors that determine consumption. GDP (DPI), interest rates, but also advertising may be considered as important factors that can accelerate the development or change the direction of development of private consumption. A debate on effects of these factors is carried on in the paper. Determinants of advertising expenses as well as potential influence of advertising on private consumptionwill be studied. This general theme will be specified under conditions of American economy and examined during a period of almost 80 years (1929-2008). The GLS method of estimation with application of Cochrane-Orcutt regression demonstrates that advertising is not an important variable of private consumption at aggregate level on the contrary to DPI and private savings.

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising as a possible determinant of private consumption

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to examine a potential influence of advertising on private consumption as one of the factors that determine consumption. GDP (DPI), interest rates, but also advertising may be considered as important factors that can accelerate the development or change the direction of development of private consumption. A debate on effects of these factors is carried on in the paper. Determinants of advertising expenses as well as potential influence of advertising on private consumptionwill be studied. This general theme will be specified under conditions of American economy and examined during a period of almost 80 years (1929-2008). The GLS method of estimation with application of Cochrane-Orcutt regression demonstrates that advertising is not an important variable of private consumption at aggregate level on the contrary to DPI and private savings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2010

  • ISBN

    978-80-7375-385-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 3. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku