Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interfaces between economic and marketing approach to advertising and consumption under the condition of economic crises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00149921" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00149921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interfaces between economic and marketing approach to advertising and consumption under the condition of economic crises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is two-point view, economic and marketing, on advertising and its potential influence on consumption. Consumption patterns that have been developing in time are now a subject to influence of economic crisis. Economic crisis aswell as advertising are some of the factors that can accelerate the development or change the direction of development of consumption patterns. A debate on effects of these factors is carried on in the paper. First, there are underlined approaches to consumption and evolution of consumption patterns. A distinct element from the traditional view is the endogeneity of tastes and preferences, and the process of their creation. The potential influence of advertising, especially on demand increase, will beexamined and the essence of the phenomenon will be underlined. This general theme will be specified and examined in more concrete field of interest -- economic crisis. Both approaches are aimed at a nowadays problem of economic crisis, i.

  • Název v anglickém jazyce

    Interfaces between economic and marketing approach to advertising and consumption under the condition of economic crises

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is two-point view, economic and marketing, on advertising and its potential influence on consumption. Consumption patterns that have been developing in time are now a subject to influence of economic crisis. Economic crisis aswell as advertising are some of the factors that can accelerate the development or change the direction of development of consumption patterns. A debate on effects of these factors is carried on in the paper. First, there are underlined approaches to consumption and evolution of consumption patterns. A distinct element from the traditional view is the endogeneity of tastes and preferences, and the process of their creation. The potential influence of advertising, especially on demand increase, will beexamined and the essence of the phenomenon will be underlined. This general theme will be specified and examined in more concrete field of interest -- economic crisis. Both approaches are aimed at a nowadays problem of economic crisis, i.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 12th International Conference on Finance and Banking

  • ISBN

    978-80-7248-554-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Silesian University

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku