Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing approach to consumer extended by advertising compared to economic theories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00142734" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00142734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing approach to consumer extended by advertising compared to economic theories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to underline marketing approach to consumer related to advertising. To analyse the problem, marketing terminology, ideology and aims must be determined. This approach, when different, will be compared to economic consumer theory. It captures a phase of identifying differences between the mentioned fields of study. This general theme will be specified and examined in the following fields of interest. First, a comparison of terminology will be carried out, especially the conception of needs, tastes and preferences. A distinct element of different views is the exogeneity of tastes and preferences, and the process of their creation. Then, marketing view on consumer behaviour and decision-making will be explained. The potential influence of advertising will be examined and the essence of the phenomenon will be mentioned.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing approach to consumer extended by advertising compared to economic theories

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to underline marketing approach to consumer related to advertising. To analyse the problem, marketing terminology, ideology and aims must be determined. This approach, when different, will be compared to economic consumer theory. It captures a phase of identifying differences between the mentioned fields of study. This general theme will be specified and examined in the following fields of interest. First, a comparison of terminology will be carried out, especially the conception of needs, tastes and preferences. A distinct element of different views is the exogeneity of tastes and preferences, and the process of their creation. Then, marketing view on consumer behaviour and decision-making will be explained. The potential influence of advertising will be examined and the essence of the phenomenon will be mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkureční prostředí 2009, část 4

  • ISBN

    978-80-7392-087-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku