Marketing approach to consumer extended by advertising compared to economic theories
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00142734" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00142734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing approach to consumer extended by advertising compared to economic theories
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this paper is to underline marketing approach to consumer related to advertising. To analyse the problem, marketing terminology, ideology and aims must be determined. This approach, when different, will be compared to economic consumer theory. It captures a phase of identifying differences between the mentioned fields of study. This general theme will be specified and examined in the following fields of interest. First, a comparison of terminology will be carried out, especially the conception of needs, tastes and preferences. A distinct element of different views is the exogeneity of tastes and preferences, and the process of their creation. Then, marketing view on consumer behaviour and decision-making will be explained. The potential influence of advertising will be examined and the essence of the phenomenon will be mentioned.
Název v anglickém jazyce
Marketing approach to consumer extended by advertising compared to economic theories
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to underline marketing approach to consumer related to advertising. To analyse the problem, marketing terminology, ideology and aims must be determined. This approach, when different, will be compared to economic consumer theory. It captures a phase of identifying differences between the mentioned fields of study. This general theme will be specified and examined in the following fields of interest. First, a comparison of terminology will be carried out, especially the conception of needs, tastes and preferences. A distinct element of different views is the exogeneity of tastes and preferences, and the process of their creation. Then, marketing view on consumer behaviour and decision-making will be explained. The potential influence of advertising will be examined and the essence of the phenomenon will be mentioned.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkureční prostředí 2009, část 4
ISBN
978-80-7392-087-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—